Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin kavramsal ve işlemsel bilgi düzeylerinin incelenmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sertifikası
İş Sağlığı ve Güvenliği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Makaleler
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. A case study on the mathematical communication competency of mathematically gifted and non-gifted students
Bal Sarıaltın N., Ata Baran A.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.118, ss.1-11, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. An Investigation of Mathematics Teachers' Conceptions of Mathematical Literacy Related to Participation in a Web-Based PISA Course
KABAEL T., ATA BARAN A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.315-324, 2023 (TRDizin)
2023
20233. An investigation of eighth-graders’ mathematical communication competency and mathematical literacy performance
ATA BARAN A., KABAEL T.
Journal of Educational Research
, cilt.116, sa.4, ss.216-229, 2023 (SSCI, Scopus)
2021
20214. AN INVESTIGATION OF MATHEMATICS TEACHERS' EMERGENCY REMOTE TEACHING EXPERIENCES
Ata Baran A., Baran H.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.22, sa.4, ss.102-113, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
20215. An investigation of eighth grade students’ mathematical communication competency and affective characteristics
Ata Baran A., Kabael T.
Journal of Educational Research
, cilt.114, ss.367-380, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
20206. Investigation of prospective mathematics teachers’ conceptual and procedural knowledge of probability
Ata Baran A., Yenilmez K.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.7, sa.2, ss.60-76, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Performanslarının ve Matematik Okuryazarlığına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KABAEL T., ATA BARAN A.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.51-67, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Mathematical Discourse of a Middle School and a Senior Prospective Mathematics Teacher
KABAEL T., ATA BARAN A.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , 2017 (TRDizin)
2017
20179. Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişimleri, matematik ve pedagoji bilgileri.
KABAEL T., ATA BARAN A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.5, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Söylemleri ve Söylem Analizleri Fenomenolojik Bir Araştırma
KABAEL T., ATA BARAN A.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.46, ss.552-560, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
KABAEL T., ATA BARAN A.
İlköğretim Online , cilt.15, sa.3, ss.868-881, 2016 (TRDizin)
2014
201412. Investigation of Prospective Teachers Conceptual and Procedural Knowledge of Types of Events
ATA A., YENİLMEZ K.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.28, ss.465-480, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Effects of mathematical literacy course on pre service mathematics teachers self efficacy levels of mathematical literacy
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
The journal of academic social science studies
, cilt.6, sa.2, ss.1803-1816, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Pre service Elementary Mathematics Teachers Levels of Developing Activity Based on the Multiple Intelligence Theory
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
International OnlineJournal of Educational Sciences , cilt.5, sa.1, ss.129-142, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201215. Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
YENİLMEZ K., ATA A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.3, ss.55-63, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Ortaokul Öğrencilerinin (PISA 2022) Matematik Okuryazarlık Performansları
ÇOBAN S., ATA BARAN A.
EDUCongress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Öğretmen Adaylarının GeoGebra Destekli Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Sürecinde Yaşadıkları Güçlükler
ATA BARAN A.
EDUCongress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının PISA Matematik Okuryazarlık Problemleri Çözme Sürecindeki İşlemsel Akıcılıkları
ATA BARAN A., YILMAZ N.
International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının PISA Matematik Okuryazarlık Problemleri Çözme Sürecindeki İşlemsel Akıcılıkları
ATA BARAN A., YILMAZ N.
International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Examining Competency-based Mathematical Problems That Support Mathematical Literacy
KABAEL T., ATA BARAN A.
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning, Avusturya, 8 - 11 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Exploring Mathematical Communication Competencies of Mathematically Gifted and Non-gifted Students
BAL N., ATA BARAN A.
15. Uluslararası İstanbul Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Araştırmalar Kongreleri, Türkiye, 9 - 11 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Mathematics Teachers' Difficulties in PISA-Like Problem Posing Process
ATA BARAN A.
6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Ninth Graders’ Mathematical Reasoning In Solving PISA Problems
DENİZ Ö., ATA BARAN A., KABAEL T.
6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Ortaokul Öğrencilerinin Beceri Temelli Matematik Problemlerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
Şahinkoç S. M., ATA BARAN A.
EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202310. Matematik Öğretmenlerinin PISA Matematik Okuryazarlık Problemi Analizleri
ATA BARAN A.
10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
202211. An analysis of PISA-like mathematics problems posed by mathematics education postgraduate students
ATA BARAN A.
6th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Burdur, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2019
201912. Matematiksel Modellemeye Dayalı Bir Öğretim Deneyinde Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Becerilerinin, Matematik Okuryazarlıklarının ve Duyuşsal Alan Özelliklerinin İncelenmesi
ATA BARAN A., KABAEL T.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Matematiksel iletişim becerisi odaklı öğretimin PISA matematik okuryazarlığı çerçevesindeki duyuşsal alan özelliklerine etkisi
ATA BARAN A., KABAEL T.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Investigation of prospective middle school mathematics teachers’ performances in, and conceptions of mathematical literacy
ATA BARAN A., KABAEL T.
5th International Contemporary Educational Research Congress, 25 - 27 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Bir matematiksel modelleme problemi tasarlama ve değerlendirme çalışması
KABAEL T., ATA BARAN A.
6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201816. Mathematical Discourse of 8th Grade Middle School Students:Sample of Revolving Door Problem
ATA BARAN A., KABAEL T.
2nd International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Investigation of Middle School Senior Prospective Mathematics Teachers’xx Mathematics Literacy Performance
ATA BARAN A., KABAEL T.
2nd International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi
ATA BARAN A., KABAEL T.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterliklerinin İncelenmesi
ATA BARAN A., KABAEL T.
Uluslararası Bilim ve eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2016
201620. A mathematics teacher s and a pre service mathematics teacher s mathematical discourse
ATA BARAN A., KABAEL T.
13 th International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. The concept of variable in mathematics curricula of high performing four Asian countries in Pisa A comparative study
ATA BARAN A., KABAEL T.
XVIII. Congress AMSE-AMCE- WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Öğretmen adaylarının ortaokul öğrencileri ve uzmanlarla iletişim becerileri
ATA BARAN A., KABAEL T.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 01 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Approaches of Discourse Analysis Cases of a Mathematics Teacher and a Pre Service Mathematics Teacher
ATA BARAN A., KABAEL T.
14 th International JTEFS/BBCC Conference SustainableDevelopment, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201524. Investigation of mathematics teachers awareness of developing mathematical language
ATA BARAN A., KABAEL T.
International Conference on Education in Mathematics, Science andTechnology, 23 Nisan 2015 - 26 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2014
201425. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılar Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
TANIŞLI D., ATA BARAN A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Konusuna İlişkin Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin İncelenmesi
ATA BARAN A., YENİLMEZ K.
13. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201327. Çift ana dal öğrencilerinin olasılık konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201328. Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili tezlerin incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
. 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201329. Matematik öğretmeni adaylarının olasılık konusundaki başarı durumlarının incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201330. Matematik öğretmeni adaylarının temel olasılık terimlerine ilişkin kavramsal bilgilerinin incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201331. Öğretmen adaylarının matematik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
12.Matematik Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201232. Öğretmen adaylarının kesirlerde çarpma işlemini modelleme düzeyleri
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
11.Matder Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201233. Matematik öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının incelenmesi
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201234. Preservice mathematics teachers views about the school experience course applications
YENİLMEZ K., ATA BARAN A.
3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 26 - 28 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. MATEMATİĞE İLİŞKİN DUYUŞSAL ALAN FAKTÖRLERİ VE PISA KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
Ata Baran A.
Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-57, 2018
2018
20182. Matematiksel İletişim Yeterliği
Ata Baran A.
Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.107-142, 2018
2018
20183. Sembolik Dil ve İşlemleri Kullanma Yeterliği
ATA BARAN A.
Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael, Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.331-360, 2018
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Matematik Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlık Problemi Kurma Süreçlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ATA BARAN A. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020Matematik Öğretmenleri İçin Web Destekli PISA Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ata Baran A., Kabael T.(Yürütücü), SÜRAL İ.
2015 - 2019
2015 - 2019
Matematiksel Modellemeye Dayalı Bir Öğretim Deneyinde Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Becerilerinin, Matematik Okuryazarlıklarının ve Duyuşsal Alan Özelliklerinin İncelenmesi,
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Ata Baran A., Kabael T.(Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK OKURYAZARLIĞINA İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ VE OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ata Baran A., Kabael T.(Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2020
Nisan 2020International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2013 - 2017
2013 - 20172211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı
TÜBİTAK
2010 - 2012
2010 - 20122210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Doktora)
Aykut Aşkar Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Safiye Nakşidil Toksoy Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Tez Savunma (Doktora)
Müberra Yolagiden Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aslıhan Çetinkaya Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Derya Korkmaz Serbest Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Doktora)
Arif Kaptan Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Özlem Yılmaz Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Balkan Ozan Öngel Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sema Küçükay Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022