Dr. Öğr. Üyesi AYLA ATA BARAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Ata Baran A.

Metrikler

Yayın

52

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

12

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

87

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

61

Toplam Atıf Sayısı

167

Proje

4

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)

2013

2013

Yüksek Lisans

Öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin kavramsal ve işlemsel bilgi düzeylerinin incelenmesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2019

2019

Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sertifikası

İş Sağlığı ve Güvenliği

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Matematik I

Öğretmenlik Uygulaması

Matematik II

Matematik Eğitiminde Özdüzenleme

Matematiğin Temelleri 1

Okul Deneyimi

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Ortaokul Öğrencilerinin (PISA 2022) Matematik Okuryazarlık Performansları

ÇOBAN S., ATA BARAN A.

EDUCongress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının PISA Matematik Okuryazarlık Problemleri Çözme Sürecindeki İşlemsel Akıcılıkları

ATA BARAN A., YILMAZ N.

International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının PISA Matematik Okuryazarlık Problemleri Çözme Sürecindeki İşlemsel Akıcılıkları

ATA BARAN A., YILMAZ N.

International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Examining Competency-based Mathematical Problems That Support Mathematical Literacy

KABAEL T., ATA BARAN A.

International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning, Avusturya, 8 - 11 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Exploring Mathematical Communication Competencies of Mathematically Gifted and Non-gifted Students

BAL N., ATA BARAN A.

15. Uluslararası İstanbul Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Araştırmalar Kongreleri, Türkiye, 9 - 11 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Mathematics Teachers' Difficulties in PISA-Like Problem Posing Process

ATA BARAN A.

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

8. Ninth Graders’ Mathematical Reasoning In Solving PISA Problems

DENİZ Ö., ATA BARAN A., KABAEL T.

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Matematik Öğretmenlerinin PISA Matematik Okuryazarlık Problemi Analizleri

ATA BARAN A.

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. An analysis of PISA-like mathematics problems posed by mathematics education postgraduate students

ATA BARAN A.

6th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Burdur, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Matematiksel iletişim becerisi odaklı öğretimin PISA matematik okuryazarlığı çerçevesindeki duyuşsal alan özelliklerine etkisi

ATA BARAN A., KABAEL T.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Investigation of prospective middle school mathematics teachers’ performances in, and conceptions of mathematical literacy

ATA BARAN A., KABAEL T.

5th International Contemporary Educational Research Congress, 25 - 27 Temmuz 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

15. Bir matematiksel modelleme problemi tasarlama ve değerlendirme çalışması

KABAEL T., ATA BARAN A.

6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Mathematical Discourse of 8th Grade Middle School Students:Sample of Revolving Door Problem

ATA BARAN A., KABAEL T.

2nd International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Investigation of Middle School Senior Prospective Mathematics Teachers’xx Mathematics Literacy Performance

ATA BARAN A., KABAEL T.

2nd International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

18. Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi

ATA BARAN A., KABAEL T.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterliklerinin İncelenmesi

ATA BARAN A., KABAEL T.

Uluslararası Bilim ve eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. A mathematics teacher s and a pre service mathematics teacher s mathematical discourse

ATA BARAN A., KABAEL T.

13 th International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

21. The concept of variable in mathematics curricula of high performing four Asian countries in Pisa A comparative study

ATA BARAN A., KABAEL T.

XVIII. Congress AMSE-AMCE- WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Öğretmen adaylarının ortaokul öğrencileri ve uzmanlarla iletişim becerileri

ATA BARAN A., KABAEL T.

3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 01 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Approaches of Discourse Analysis Cases of a Mathematics Teacher and a Pre Service Mathematics Teacher

ATA BARAN A., KABAEL T.

14 th International JTEFS/BBCC Conference SustainableDevelopment, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Investigation of mathematics teachers awareness of developing mathematical language

ATA BARAN A., KABAEL T.

International Conference on Education in Mathematics, Science andTechnology, 23 Nisan 2015 - 26 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılar Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

TANIŞLI D., ATA BARAN A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

27. Çift ana dal öğrencilerinin olasılık konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

28. Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili tezlerin incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

. 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

29. Matematik öğretmeni adaylarının olasılık konusundaki başarı durumlarının incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

30. Matematik öğretmeni adaylarının temel olasılık terimlerine ilişkin kavramsal bilgilerinin incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

31. Öğretmen adaylarının matematik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

12.Matematik Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

32. Öğretmen adaylarının kesirlerde çarpma işlemini modelleme düzeyleri

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

11.Matder Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

33. Matematik öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının incelenmesi

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

34. Preservice mathematics teachers views about the school experience course applications

YENİLMEZ K., ATA BARAN A.

3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 26 - 28 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. MATEMATİĞE İLİŞKİN DUYUŞSAL ALAN FAKTÖRLERİ VE PISA KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ

Ata Baran A.

Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-57, 2018

2018

2018

2. Matematiksel İletişim Yeterliği

Ata Baran A.

Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.107-142, 2018

2018

2018

3. Sembolik Dil ve İşlemleri Kullanma Yeterliği

ATA BARAN A.

Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Kabael, Tangül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.331-360, 2018

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2020

Nisan 2020

International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

ESCI Kapsamındaki Dergi



Burslar

2013 - 2017

2013 - 2017

2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

2010 - 2012

2010 - 2012

2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

Aykut Aşkar Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Safiye Nakşidil Toksoy Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Tez Savunma (Doktora)

Müberra Yolagiden Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi

Ocak-2024

Ocak 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Aslıhan Çetinkaya Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Derya Korkmaz Serbest Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Tez Savunma (Doktora)

Arif Kaptan Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi

Şubat-2023

Şubat 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Özlem Yılmaz Tez Savunması - Anadolu Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Balkan Ozan Öngel Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Kasım-2022

Kasım 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Sema Küçükay Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Muhammed Akbudak Tez Savunması - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi