Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sos.Bil.Enst.Md.Lüğü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÖMER ORBAY ÇETİN
Danışman: Tunga Bozdoğan
Özet:
Endüstri 4.0, 20. yüzyılın sonlarına doğru bilgi teknolojileri ve internetin durdurulamaz gelişimiyle; sayı ve çeşitlilik olarak sürekli artış gösteren dijital teknolojileri bir araya getiren bir endüstriyel devrimdir. Endüstri 4.0’ın beraberinde getirdiği dijital teknolojilerin kullanımının artması sonucu, dijital dönüşüm giderek önem kazanmış ve literatürde daha çok yer almaya başlamıştır. Endüstri 4.0 ve muhasebe ilişkisinin incelendiği çalışmalar literatürde görülmektedir. Bununla birlikte yapılan taramalar sonucunda literatürde, işletme bölümü öğrencilerinin endüstri 4.0’a olan bakış açıları ile muhasebe dersleri ve endüstri 4.0’a olan tutumlarını ölçen yeterli sayıda çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmada endüstri 4.0’ın muhasebeye olan etkileri ve muhasebenin dijital dönüşümü, işletme bölümü öğrencileri özelinde değerlendirilmiştir. Toplam 491 anket işletme bölümü öğrencilerine uygulanmış ve 491 anketten elde edilen verilerin güvenilirlik analizleri için IBM SPSS Statistics 22 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçeklerin geçerliliğinin tespitinde ise açıklayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Analizde, örnekleme uygunluğun ölçümü için Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) ve Barlett Testi gerçekleştirilmiştir. v Yapılan analiz sonuçlarına göre işletme bölümü öğrencileri arasında cinsiyet, yaş, sınıf ve genel not ortalamasına göre endüstri 4.0’a olan bakış açılarında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya konmuştur. Bununla birlikte işletme bölümü öğrencileri arasında muhasebe derslerine ve endüstri 4.0’a olan tutumlarında cinsiyet, yaş, sınıf ve bölüme göre anlamlı bir farklılık olduğu da ortaya konmuştur.