Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
1997 - 2000
1997 - 2000Yüksek Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Celâl Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Celâl Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2000
2000Yüksek Lisans
İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi normal , taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2008 - 2012
2008 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2005 - 2006
2005 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2001 - 2005
2001 - 2005Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000 - 2001
2000 - 2001Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2016 - 2016
2016 - 2016Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Enstitü Müdürü
Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2015 - 2016
2015 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2000
2000 - 2000Öğretmen
Uşak Özdemirler İlköğretim Okulu, Öğretmen
1998 - 2000
1998 - 2000Öğretmen
Uşak Derbent Köyü İlköğretim Okulu, Öğretmen
1997 - 1998
1997 - 1998Öğretmen
İstanbul Ahmet Yener İlköğretim Okulu, Öğretmen
Makaleler
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (26)
2019
20191. The Effects of Quizlet on Secondary School Students’ Vocabulary Learning and Attitudes Towards English
ÇİNAR İ., ARI A.
Asian Journal of Instruction , cilt.7, sa.2, ss.60-73, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Dönüştürücü Öğrenme Modeline Dayalı Geliştirilen Etkinlikler ile İngilizce Eğitimi alan Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri
ARI A., AKDAĞ KURNAZ E.
Turkish Journal of Primary Education , cilt.4, sa.2, ss.57-71, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20193. The Development of Caring Thinking Skills Inventory Based on Problem Scenarios: A Study of Validation and Reliability
ULUÇINAR U., ARI A.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.6, ss.1414-1429, 2019 (Scopus)
2019
20194. The Institute of Federalism, in Fribourg
ARI A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.12, sa.2, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
20195. Meslek Yüksekokulu İngilizce Öğretim Programının CIPP Modeli Kullanılarak Değerlendirilmesi
ÖDEMİŞ İ. S., ARI A.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.62, ss.1077-1090, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Türkçe Ve Türk Kültürü Dersi’nde Görev Temelli Etkinliklerin İsviçre’de Yaşayan Türk Çocuklarının Akademik Başarı Ve Motivasyonlarına Etkisi
ARI A., Kayır G.
Turkish Studies , 2018 (TRDizin)
2018
20187. Transformative Learning in English as a Foreign Language Education
ARI A., AKDAĞ KURNAZ E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF AFRO-EURASIAN RESEARCH , 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Yükseköğretim İngilizce Hazırlık Sınıflarında Güç Paylaşım Düzeyi ile Öğrencilerin İngilizce Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KARAFİL B., ARI A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.32, ss.12-39, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Kırgızistan Üniversitelerinde Öğrenim Gören Türkiye Vatandaşı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar
ARI A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.426-440, 2016 (TRDizin)
2016
201610. Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu Düzeylerinin Okuma Yazmayı Öğrenmelerine Etkisi
ARI A., Özcan E.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.47, ss.74-90, 2016 (TRDizin)
2016
201611. Lise Öğrencilerinin Üniversite ve Öğretim Elemanı Kavram Algıları
Ertem Z. S., ARI A.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.5, sa.3, ss.78-92, 2016 (TRDizin)
2015
201512. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.135-152, 2015 (TRDizin)
2015
201513. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.135-152, 2015 (TRDizin)
2015
201514. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Öğretmeni Seçmede Öğretmen Adaylarının Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesinin Önemi
ARI A.
İlköğretim Online , cilt.14, sa.3, ss.862-873, 2015 (TRDizin)
2015
201516. Sekizinci Sınıf Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Ortak Sınav Sorularının Değerlendirilmesi
ARI A., İNCİ T.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.17-50, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201417. İlköğretim Altıncı Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
ARI A.
AKU Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science , cilt.7, sa.2, ss.172-194, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Ortaokul Beşinci Sınıf Derslerine Yönelik E değerlendirme Materyallerinin Geliştirilmesi
ARI A., EREN E., ÇAM Ş. S., AKİFOVA G. G., TAHİROVA G. S.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.179-203, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Teacher Views about the Starting Age of the First Grade Elementary School
ARI A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.1043-1047, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201420. Yükseköğretimde İngilizce 1 Dersine İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleri
ARI A.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.277-296, 2014 (TRDizin)
2013
201321. Bilişsel Alan Sınıflamasında Yenilenmiş Bloom SOLO Fink Dettmer Taksonomileri ve Uluslararası Alanda Tanınma Durumları
ARI A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.259-290, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201222. İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
Gökler Z. S., AYPAY A., ARI A.
Eğitimde Politika Analizi Dergisi, , cilt.1, sa.2, ss.115-133, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201223. Öğretmen Görüşlerine Göre İsviçre Basel ve Türkiye İlköğretim Programlarının Karşılaştırılması Bir Durum Çalışması
ARI A.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.119-139, 2012 (TRDizin)
2010
201024. Öğretmen Adaylarının İlköğretim Programıyla İlgili Eğitim Fakültelerinde Kazandıkları Bilgi Ve Beceri Düzeylerine İlişkin Görüşleri
ARI A.
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.279-302, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201025. Öğretmenlere Göre Proje Ve Performans Görevlerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar
ARI A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.34, ss.32-55, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201026. Sınıf Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Programını Tanıma Düzeyleri
ARI A.
NWSA , cilt.5, sa.3, ss.1156-1168, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200927. Kırgızistan da Eğitimin Temel Sorunları ve Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı
Şişman M., ARI A.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.133-147, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200928. The Effect of Quizzing on Learning as a Tool of Assessment
ARI A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , ss.202-210, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200829. From the Editors
ARI A., Vick M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.1, sa.2, ss.1-2, 2008 (ESCI, Scopus)
2008
200830. Kırgızistanda Günlük Not Verme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi
ARI A.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.203-209, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200731. Üniversite Öğretim Elamanlarının Sorunları
ARI A.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.65-74, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200732. Perceptions of Teachers and Students towards Their Daily Evaluation Process at Kyrgyz Schools
ARI A.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, , ss.87-93, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200733. The Educational Problems of The Turkish Citizens Living in Switzerland in The Process of Adjustment to Europe
ARI A.
International Journal of Educational Reform , cilt.16, sa.2, ss.103-117, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200734. Öğrencilerin Okul Başarılarını Etkileyen Çeşitli Faktörlerin İncelenmesi
ARI A.
Milli Eğitim Dergisi , ss.169-179, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200735. How Does The Teaching Time Period Affect The Students Learning Level
ARI A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , ss.38-45, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200636. Level of Recalling and Forgetting Mathematical Knowledge in the Fourth Grades in Primary Schools
ARI A.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.109-120, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200537. Ülkemizde İlköğretim Ders Yılının Diğer Bazı Avrupa Ülkeleriyle Karşılaştırılması ve Farklı Uygulamalar
ARI A.
Milli Eğitim Dergisi , ss.309-319, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200438. Yaz Tatili Öğrenme Kaybı
ARI A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.243-258, 2004 (TRDizin)
2004
200439. Yaz Tatili Öğrenme Kaybı Konusunda Öğretmen Görüşleri
ARI A.
Milli Eğitim Dergisi , ss.91-103, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200340. Taşımalı İlköğretim Uygulaması Uşak Örneği
ARI A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.101-115, 2003 (TRDizin)
2002
200241. İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi Normal Taşımalı ve Yatılı ilköğretim Okullarının Karşılaştırılması
ARI A.
Milli Eğitim Dergisi , ss.169-179, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200242. Tevhid i Tedrisat ve Laik Eğitim
ARI A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.181-192, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. İlkokullardaki İngilizce Dersine Yönelik Branş ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
SİREM Ö., ARI A., Kayır G.
28th International Conference on Educational Sciences, 25 - 27 Nisan 2019, ss.1467-1471, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri İle Öğrencilerin Yabancı Dil Kaygı İlişkisi
YILDIRAN Ç., ARI A.
1st International Language and Literature Congress, 6 - 08 Kasım 2019, ss.21, (Özet Bildiri)
2019
20193. Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri ile Öğrencilerin Yabanci Dile Yönelik Tutumlarının Incelenmesi
YILDIRAN Ç., ARI A.
International Congress of Languages, 9 - 11 Ekim 2019, ss.71, (Özet Bildiri)
2018
20184. Transformative Learning in English as a Foreign Language Education
ARI A., AKDAĞ KURNAZ E.
International Congress on Afro-Eurasian Research IV, 27 - 29 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. İngilizce Hazırlık Sınıfı Yazma Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşler: İhtiyaç Analizi
KARAFİL B., OĞUZ A., ARI A.
UBEK-ISCE, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. The development of caring thinking skills inventory based on problem scenarios: A study of validation and reliability.
ARI A., ULUÇINAR U.
5th International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME KARŞI TUTUM DÜZEYLERİ
KARAFİL B., ARI A.
USBES 2017, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Öğretmen Bilişi Araştırmaları ve Karmaşıklık Kuramı
YILDIRAN Ç., ARI A.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKDAĞ KURNAZ E., ARI A.
International Congress on Afro - Eurasian Research II, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Yükseköğretim İngilizce Hazırlık Sınıflarında Güç Paylaşım Düzeyinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi
KARAFİL B., ARI A.
Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12 - 14 Ekim 2016, ss.5010-5019, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Öğrencilerin İngilizce Özyeterlik Algı Düzeylerinin Hazırlık Sınıflarında İncelenmesi
KARAFİL B., ARI A.
Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12 Ekim - 14 Aralık 2016, ss.1543-1553, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Examinig the power sharing level in a higher education classroom
KARAFİL B., ARI A.
Education, Research andDevelopment, Elenite, Bulgaristan, 4 - 08 Eylül 2016, cilt.14, ss.170-180, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Oyun ile kelime öğretiminin kelime kazanımına etkisi
Bitir T., ARI A., DURAN E.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, cilt.1, ss.2136-2143, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. İlkokulda Derslerde Oynatılan Oyunların Değerler Eğitimi Verilmesindeki Katkısı
ARI A.
I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.9, (Özet Bildiri)
2015
201515. İngilizce Öğretmenlerinin İngilizce Öğretim Programlarına İlişkin Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
ARI A., KAYIR G.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, 2015, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.584, (Özet Bildiri)
2014
201416. İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu düzeylerinin okuma ve yazmayı öğrenme sürecine etkisinin incelenmesi
ARI A., ÖZCAN E.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014
2014
201417. Öğretmen görüşlerine göre ortaokul toplum hizmeti çalışmalarının değerlendirilmesi
İNCİ T., ARI A., EREN E., YILMAZ B. Y.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201218. İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi kazanımları ve SBS sorularının yeni bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
ARI A., GÖKLER Z. S.
X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2005
200519. Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalında Yapılmış Bazı Doktora Tezlerinin İncelenmesi
ÖZDEMİR M. Ç., ARI A.
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Yabancı Dil Öğretiminde Dönüştürücü Öğrenme, Ders Etkinlikleri
ARI A., AKDAĞ KURNAZ E.
Eğitim Yayınavi, 2019
2018
20182. Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Etkinlik Uygulamaları
ARI A., Kayır G.
Eğitim Yayınevi, 2018
2014
20143. Ortaokul Toplum Hizmeti Dersi Etkinlik Örnekleri
ÇUBUKÇU Z., ARI A., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eğitim Kitapevi, Konya, 2014
Bilirkişi Raporları
2015
20151. Öğretmen Görüşlerine Göre Öğretmen Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
ARI A.
2015
2015
20152. ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN OKUL YÖNETİCİSİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARI A.
2015
2015
20153. Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ÖTBB Tekniğinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi
ARI A.
2015
Desteklenen Projeler
2013 - 2014
2013 - 2014İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu Düzeylerinin Okuma Yazmayı Öğrenme Sürecine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
ARI A. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013E-Değerlendirme Materyalleri Geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ARI A. (Yürütücü)