Yabancı Diller
İngilizce, B1 Orta
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Katılım Belgesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi , 2018
Mesleki Eğitim, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkçe Öğretimi, Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2015
Mesleki Eğitim, Türkoloji’de Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2014
Mesleki Eğitim, Kişisel Gelişim ve Eğitimi (Diksiyon), Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitim Merkezi, 2011
Yaptığı Tezler
Doktora, Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı öğretiminin uluslararası ölçütlere göre değerlendirilmesi (Eskişehir ili örneği), Gazi Üniversitesi, Aile Hekimliği A.D., 2011
Yüksek Lisans, Varlık dergisinin 400-500 sayılarının edebi yönden incelenmesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yeni Türk Edebiyatı (Yl) (Tezli), 2003
Araştırma Alanları
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
Doç.Dr., Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, 2021 - Devam Ediyor
Dr.Öğr.Üyesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2011 - 2021
Araştırma Görevlisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Al.Eğit.Bl., 2003 - 2011
Akademik İdari Deneyim
Anabilim/Bilim Dalı Başkanı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, 2022 - Devam Ediyor
Fakülte Kurulu Üyesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, 2021 - Devam Ediyor
Merkez Müdürü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2012 - 2016
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, 2012 - 2015
Anabilim/Bilim Dalı Başkanı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Al.Eğit.Bl., 2012 - 2015
Fakülte Kurulu Üyesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2011 - 2015
Verdiği Dersler
TÜRK DİLİ II, Lisans, 2021 - 2022, 2020 - 2021, 2019 - 2020, 2018 - 2019
ÇOCUK EDEBİYATI, Lisans, 2021 - 2022, 2020 - 2021, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017, 2015 - 2016, 2014 - 2015, 2013 - 2014, 2012 - 2013
TÜRK DİLİ I, Lisans, 2021 - 2022, 2020 - 2021, 2019 - 2020, 2018 - 2019
Kapsayıcı Dil Öğretimi, Lisans, 2020 - 2021, 2019 - 2020
Akademik Konuşma ve Yazma Becerileri, Yüksek Lisans, 2020 - 2021, 2019 - 2020
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI, Lisans, 2020 - 2021, 2019 - 2020, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017
TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM, Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans, 2017 - 2018
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans, 2017 - 2018
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I, Lisans, 2017 - 2018
TDE Özel Öğretim Yöntemleri, Yüksek Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017, 2011 - 2012
Türkçe II: Sözlü Anlatım, Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans, 2017 - 2018, 2016 - 2017
TÜRK DİLİ I: SES VE ŞEKİL BİLGİSİ, Lisans, 2018 - 2019, 2017 - 2018, 2016 - 2017, 2015 - 2016, 2014 - 2015, 2013 - 2014, 2012 - 2013, 2011 - 2012
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II, Lisans, 2017 - 2018
İlköğretimde Beceri Eğitimi, Yüksek Lisans, 2016 - 2017
Türkçe Dil Becerileri, Lisans, 2012 - 2013
Edebi Metinler ve Din, Lisans, 2012 - 2013
Türk İslam Edebiyatı, Lisans, 2011 - 2012
Yönetilen Tezler
Demiral H., Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin ders dışı dil öğrenme ortam ve deneyimleri, Yüksek Lisans, Ş.YAVUZ(Öğrenci), 2015
Demiral H., Acat M. B., İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin Web tabanlı bir sistem yardımıyla ölçülmesi, Yüksek Lisans, M.FATİH(Öğrenci), 2012
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Cultural Components Used by Learners of Turkish as a Foreign Language for Reading ComprehensionDemiral H.ANTHROPOLOGIST, cilt.16, sa.3, ss.561-573, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
Out of Class Language Learning Environments and Experiences Used by Learners of Turkish as a Foreign LanguageDemiral H., Yavuz Ş.Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, cilt.11, sa.1, ss.110-139, 2020 (Scopus)
-
Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitaplarının İncelenmesi: (1923-2018)Demiral H.YILDIZ Journal of Educational Research, cilt.3, sa.2, ss.43-57, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Ders Dışı Öğrenme OrtamlarıDemiral H., Yavuz Ş.Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, cilt.7, sa.13, ss.129-146, 2016 (Hakemli Dergi)
-
Measuring Listening Comprehension Skills of 5th Grade School Students with the Help of Web Based SystemAcat M. B., Demiral H., Kaya M. F.INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, cilt.9, sa.1, ss.211-224, 2016 (ESCI)
-
VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF THE WEB BASED LISTENING COMPREHENSION TESTAcat M. B., Demiral H., Kaya M. F.PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, cilt.3, sa.3, ss.1-10, 2013 (ESCI)
-
EVALUATION OF LANGUAGE AND LITERATURE SKILLS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN TURKEY ACCORDING TO INTERNATIONAL BACCALAUREATE DIPLOMA PROGRAM CRITERIAÇetin A. Y., Demiral H.INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, cilt.5, sa.2, ss.153-194, 2012 (ESCI)
-
Evaluation of Language and Literature Skills of Secondary School Students in Turkey According to International Baccalaureate Diploma Program CriteriaDemiral H.International Journal of Instruction, cilt.5, sa.2, ss.153-194, 2012 (ESCI)
-
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programlarında Yönelik Varlık Dergisinde Çıkan Yazılar (1933-1960)Demiral H.Milli Eğitim, cilt.34, sa.169, ss.297-308, 2006 (Scopus)
-
Varlık Dergisinin İlk 500 Sayısında Türk Dİli ve Edebiyatı Eğitimine Yönelik EleştirilerDemiral H.Varlık Dergisi, sa.1176, ss.23-26, 2005 (Hakemsiz Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Ölçme ve DeğerlendirmeDemiral H.Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. İsmet ÇETİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.381-408, 2019
-
Türk Dili Edebiyatı Öğretiminde Araç-Gereç ve KullanımlarıYücel Çetin A., Demiral H., İnce Yakar H. G.Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. İsmet ÇETİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.293-320, 2019
-
Sekizinci sınıf Türkçe dersinin PISA okuma becerilerine göre değerlendirilmesiDemiral H., Menşan N. Ö.Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel Kamil İşeri, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.567-580, 2017
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETİMİNİN KAPSAYICI EĞİTİM İLKELERİNE GÖRE FARKLILAŞTIRILMASIDemiral H.III. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUM BİLDİRİLERİ, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2021, ss.423-429
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Performansları Hakkında Staj Uygulama Öğretmenlerinin GörüşleriDemiral H.VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
-
Liselerde Uygulanan Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi: 2015-2017-2018 MüfredatlarıDemiral H.5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.84-85
-
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Temel Düzey Mobil Uygulama ÖrneğiDemiral H.Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bilgi Şöleni: Teknoloji Tabanlı Öğretim, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2014, ss.119-123
-
8. Sınıf Türkçe Dersi Kazanımları ve Sınav Soruları İle Teog Türkçe Sınavının Pısa Okuma Becerileri Düzeyleri Açısından DeğerlendirilmesiDemiral H., Menşan N. Ö.26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
-
Yeni Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatının Konuşma ve Yazma Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme UygulamalarıDemiral H.II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2017, ss.43
-
Ülkemizdeki Dil ve Edebiyat Eğitimi Sisteminin Yeni Anayasa Bağlamında YapılandırılmasıDemiral H.IV. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Kasım 2012, ss.33
-
Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programının Beceri Temelli Program Anlayışı Yönünden DeğerlendirilmesiDemiral H.21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.288
-
Sınıf Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikleri Hakkında Öğretmen Adaylarının GörüşleriDemiral H., Baydar F., Ismail G.9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.504-508
-
Okuma Alışkanlığı Göstergelerine Göre İlköğretim Öğrencilerinin DurumlarıAcat M. B., Demiral H.Ulusal Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2008, ss.282-289
-
12 18 Yaş Öğrencileri ile Öğretmen ve Velilerinin Okuma KültürleriDemiral H.II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ürgüp, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009
-
İlköğretim 4 5 Sınıf Öğrencileriyle Öğretmen ve Velilerinin Okuma KültürleriDemiral H.VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009
-
Türkçe Öğretim Materyalleri ve Merkezi Sınavların Dil Bilgisi Kuralları Açısından DeğerlendirilmesiDemiral H.I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Gazi Magosa, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 27 - 28 Mart 2008, ss.213-226
-
Türk Edebiyatı ve Dil Anlatım Dersleri Öğretim Programlarının Türkçe Dersine Dayalı Devamlılıklarının DeğerlendirilmesiDemiral H.XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.74-79
-
Ortaöğretim Öğrencilerinin Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni AlgılarıDemiral H.3. Sosyal Bİlimler Eğitimi Kongresi, Adana, Adana, Türkiye, 7 - 10 Haziran 2007
Desteklenen Projeler
Demiral H., Ozan Özarslan Ö., TÜBİTAK Projesi, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Uzaktan Farklılaştırılmış Öğretimi, 2015 - 2018
Demiral H., Melekoğlu M. A., TÜBİTAK Projesi, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan 7-14 Yaş Arası Çocukların Okuma ve Okuduğunu Anlama Beceri Gelişimlerinin Değerlendirilmesinde Standart Bir Sesli Okuma Testinin Geliştirilmesi ve Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi, 2013 - 2015
Demiral H., Temur T., TÜBİTAK Projesi, Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi, 2012 - 2015
Kaya M. F., Demiral H., Acat M. B., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Web Tabanlı Bir Sistem Yardımıyla Ölçülmesi, 2012 - 2013
Bilimsel Hakemlikler
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Kasım 2021
Osmangazi Journal of Educational Research, Diğer Dergiler, Mayıs 2021
Future Visions Journal, Diğer Dergiler, Mayıs 2021
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), Diğer Dergiler, Aralık 2020
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Kasım 2020
International Journal of Instruction, Diğer İndekslerce Taranan Dergi, Temmuz 2019
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Ekim 2018
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, Hakemli Bilimsel Dergi, Haziran 2018
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ercan Güven A. N., Gürbüz Us R., DEMİRAL H., 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Eylül 2013
Demiral H., Değerler Eğitimi Sempozyumu , Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Ekim 2011
Demiral H., 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Mayıs 2009
Demiral H., Türkçenin Gücü ve Dil Bilinci Çalıştayı, Çalıştay Organizasyonu, Eskişehir, Türkiye, Aralık 2006
Metrikler
Akademi Dışı Deneyim
MEB, Aydın Ortaklar Lisesi
Diğer, Millî Eğitim Bakanlığı, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
MEB, Eskişehir, Satılmışoğlu Köyü Şükrü Sever İlköğretim Okulu
MEB, Eskişehir, Cevizli Köyü İlköğretim Okulu