Education
2011 - 2015
2011 - 2015Doctorate
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi (Dr), Turkey
1998 - 2007
1998 - 2007Undergraduate
Anadolu University, Faculty Of Economıcs, Department Of Publıc Admınıstratıon, Turkey
Dissertations
2015
2015Doctorate
Okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin intibak ettirici liderlik üzerine etkisi
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi (Dr)
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Education
Academic Positions
2015 - Continues
2015 - ContinuesAssociate Professor
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Managerial Experience
2020 - Continues
2020 - ContinuesAssistant Director of the Institute
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2018 - Continues
2018 - ContinuesHead of Department
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2018 - 2020
2018 - 2020Deputy Head of Department
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Non Academic Experience
1988 - 2010
1988 - 2010HAVA ASTSUBAY
HAVA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI, HAVA ASTSUBAY
Courses
Postgraduate
Postgraduate
DÖNEM PROJESİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
OKUL GÜVENLİĞİ VE KRİZ YÖNETİMİ
UZMANLIK ALAN DERSİ
Undergraduate
Undergraduate
SINIF YÖNETİMİ
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLİM TARİHİ
PSİKOLOJİ
EĞİTSEL DAVRANIŞSAL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ
Articles
All (42)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (7)
TRDizin (14)
Other Publications (22)
2025
20251. TBMM’ye 1986-2025 arasında sunulan kanun tekliflerinde öğretmenlerle ilgili konuların analiz
ATMACA T., KESİM E., ÖZEN H.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi , vol.8, no.2, pp.749-782, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Artificial intelligence, generative artificial intelligence and research integrity: a hybrid systemic review
Arar K. H., ÖZEN H., Polat G., TURAN S.
Smart Learning Environments
, vol.12, no.1, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. The Pedagogies of Precariat and Symbolic Violence in the Neoliberal Education System: A Case Study
BAŞARAN O., ozen h.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, no.43, pp.137-163, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20254. Establishing the connection between teacher leadership and students’ self-efficacy: Investigating the mediating roles of students’ career adaptability
ÖZALP E., ÖZEN H., TURAN S.
Educational Planning , vol.32, no.1, pp.61-78, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
2025
20255. SİNİK BAKIŞLAR ALTINDA: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SİNİZM ALGILARI VE ETKİLERİ
ÖZEN H., İnal A.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi , vol.9, no.1, pp.149-177, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
2025
20256. Between aspirations and policies: how families, schools, and the state define Generation Z’s pathways in Türkiye
Arar K. H., ÖZEN H., Aslan G., abo-Zaed Arar E.
International Studies in Sociology of Education
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20247. Preface
ÖZEN H., Polat G.
Cultural Awareness and Diversity Management in Contemporary Education
, 2024 (Scopus)
2024
20248. The Teacher Precariat: Implications and Policies in the Turkish Educational Landscape
Basaran O., ÖZEN H., Yeten S.
LEADERSHIP AND POLICY IN SCHOOLS
, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20249. Eğitim Müfettişlerinin Soruşturma Sürecinde Karşılaştığı Zorluklar
Hurma Serin A., ÖZEN H.
Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , vol.11, no.2, pp.77-99, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2024
202410. A Theoretical Analysis for Resilience: Developing a Complex Adaptive Leadership Model in Schools
ÖZEN H., Yavuz P.
Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi , vol.12, no.1, pp.49-72, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2024
202411. Evaluation of Quiet Quitting: Is the Bell Ringing?
ozen h., KORKMAZ M., Konucuk E., Çeven B., SAYAR N., Mensan N. O., et al.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, vol.2024, no.38, pp.108-142, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
202412. Preface
ÖZEN H., Polat G.
Resilience, Adaptability, and Cultural Awareness Within the Educational Landscape
, 2024 (Scopus)
2021
202113. Problems Faced by School Administrators Regarding Different Genders
Oktar Ç., Deniz V., ÖZEN H.
Osmangazi Journal of Educational Research , vol.8, no.2, pp.199-227, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
202114. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının Gündelik Hayatlarına, Aile ve Diğer Sosyal Çevre ile İlişkilerine Etkileri
Değerli O., ÖZEN H.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , vol.16, no.1, pp.217-239, 2021 (TRDizin)
2020
202015. Dromokratik Çağda Eğitim ve Okulun Açmazları: Paul Virilioik Açıdan Analojik Bir Çözümleme
ÖZEN H.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.16, no.Eğitim veToplum Özel Sayısı, pp.145-167, 2020 (TRDizin)
2020
202016. Teachers’ Views on the Use of Social Media: Evaluation of Social Media as a New Generation Surveillance Mechanism
Altun Ç., ÇETİN F., ZENGİN E., ÖZEN H.
Osmangazi Journal of Educational Research , vol.7, no.1, pp.18-49, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
202017. Teacher Perspectives on Classroom Management
ÖZEN H., YILDIRIM R.
International Journal of Contemporary Educational Research , vol.7, no.1, pp.99-113, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
202018. Öğretmenlerin Hata Yönelimli Motivasyona İlişkin Görüşleri
SÖNMEZ H., ÖZEN H.
Kastamonu Eğitim Dergisi , vol.28, no.1, pp.521-538, 2020 (TRDizin)
2019
201919. Educational Challenges of Syrian Refugees in Turkey:Through the Lenses of Complex Adaptive Leadership Theory
ÖZEN H.
Educational Planning
, vol.26, no.4, pp.41-56, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201920. Endüstri 4.0 ve Eğitim: Bir Türkiye Perspektifi
ÖZEN H.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.7, no.5, pp.103-113, 2019 (TRDizin)
2019
201921. Öğretmenlerin Yapısal Güçlendirilmesi Fenomenolojik Bir Yaklaşım
UMAR S., ÖZEN H.
Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , vol.6, no.2, pp.203-224, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201922. Öğretmenlerin Çalışan Sesliliğine Yönelik Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım
AYGÜN B., ÖZEN H.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , vol.4, no.2, pp.1-21, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201923. Self-esteem of High School Students: A Structural Equation Modelling Analysis
ATMACA T., ÖZEN H.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, vol.14, no.3, pp.422-435, 2019 (Scopus)
2019
201924. Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimlerinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Öğretmen Liderliği Davranışlarına Etkileri
KORKMAZ M., ÖZEN H.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.3, no.3, pp.191-212, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201925. Evaluation of Academic Self - Efficacy Perceptions and Instructional Dissent Attitudes of Teacher Candidates in Terms of Classroom Management
YILDIRIM R., ÖZEN H.
Asian Journal of Education and Training
, vol.5, no.2, pp.299-308, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201926. Okullardaki Psikolojik İklim ve İş Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
EROĞLU T., ÖZEN H.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.20, pp.83-106, 2019 (TRDizin)
2019
201927. Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma
ÖZEN H., KILIÇOĞLU G., KILIÇOĞLU D.
Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.49, pp.99-120, 2019 (TRDizin)
2019
201928. Lisansüstü Eğitim Gören Hemşirelerin Çalışan Sesliliğine Yönelik Algıları: Nitel Bir Çalışma
ERDOĞAN E. G., ÖZEN H.
Turkish Studies-Eğitim Bilimleri , vol.14, no.4, pp.1329-1351, 2019 (TRDizin)
2018
201829. Evaluation of Teachers Within the Scope of Leadership Roles (Demirci Sample)
YILDIRIM R., ÖZEN H.
International Journal of Progressive Education , vol.14, no.6, pp.83-98, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
201830. The Effect of Motivational Language on School Culture and Work-Related Quality of Life in Turkish School Settings
ÖZEN H., YILDIRIM R.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , vol.13, no.3, pp.24-44, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
201831. Use of Social Network Analysis in Determining Stakeholders: An Instance of Poisoned Soldiers in a Military Training Brigade Command
AYDIN B. O., ÖZEN H., MERT İ. S.
International Journal of Humanities and Social Science , vol.8, no.2, pp.143-151, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
201832. A Qualitative Study of School Climate According to Teachers' Perceptions
ÖZEN H.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, no.74, pp.81-97, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201733. Scale Development and Initial Tests of the Multidimensional Complex Adaptive Leadership Scale for School Principals: An Exploratory Mixed Method Study
ÖZEN H., TURAN S.
European Journal of Education Studies , vol.3, no.12, pp.37-74, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
201734. Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım
ÖZEN H.
Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , vol.14, no.1, pp.1050-1094, 2017 (TRDizin)
2017
201735. Karmaşıklık teorisi ve karmaşık uyum sağlayıcı liderlik: Kuramsal bir analiz
ÖZEN H., TURAN S.
Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , vol.5, no.47, pp.67-85, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
201736. Subterranean Failures of Education in Flourishing Individuals: From the Perspectives of Paradigm and the Simulation Theory
ÖZEN H.
American International Journal of Social Science , vol.6, no.2, pp.25-33, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
201637. Social Phobia in Higher Education: The Influence of Nomophobia on Social phobia
UYSAL Ş., ÖZEN H., Madenoğlu C.
Global e-Learning Journal , vol.5, no.2, pp.1-8, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
201638. Determining the Factors of Social Phobia Levels of University Students: A Logistic Regression Analysis
ÖZEN H.
Educational Process: International Journal , vol.5, no.1, pp.38-53, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2014
201439. Motivasyonel Dil Teorisi Işığında Okul Müdürlerinin Kullandığı Motivasyonel Dilin Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Algılarına Etkisi
ÖZEN H.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , vol.9, no.5, pp.1731-1746, 2014 (TRDizin)
2013
201340. An aplication of chaos theory to educational administrator s behavior Overwhelming the cheating crisis on an exam
ÖZEN H., KARATAŞ S.
International Journal of Academic Research Part B , vol.5, no.3, pp.128-133, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
201341. Okul Müdürlerine Yönelik Motivasyonel Dil Ölçeği:Türk Kültürüne Uyarlama, Dil Geçerliği ve Faktör Yapısınınİncelenmesi
ÖZEN H.
Eğitim Bilimleri Araştırması Dergisi (EBAD) , vol.3, no.1, pp.87-103, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2012
201242. İlköğretim okulu öğrencilerinin okula aileye ve sosyal çevreye ilişkin değer yargıları
ÖZEN H., GÜLEŞ H., AYPAY A.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama , vol.3, no.6, pp.51-74, 2012 (TRDizin)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2025
20251. Educational Leadership and Social Justice: A Comprehensive Bibliometric and Thematic Exploration
Arar K. H., ÖZEN H., BAŞARAN O., TURAN S.
The 39th Annual UCEA Convention, San Juan, Argentina, 19 November 2025, (Summary Text)
2025
20252. Nurses' Perceptions of Nursing Students and Nursing Academic Staff in Clinical Practice: A Qualitative Study
Parlak L., Duruk N., Özen H.
7TH INTERNATIONAL CURRENT ISSUES CONGRESS ON MEDICINE, NURSING, MIDWIFERY, HEALTH SCIENCES, Sakarya, Turkey, 27 - 29 June 2025, (Full Text)
2025
20253. Sosyal Ekolojik Model Bağlamında Okul Müdürlerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Sözlü Zorbalığa Karşı Mücadelesi: Türkiye-Filistin Örneği
Sabbah A. E. A., ÖZEN H.
5th International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies (ISSRS' 20025), 19 March 2025, (Full Text)
2024
20244. Reflections of Geoeconomic Differences on Education: Eskisehir Case
YAVUZ P., ÖZEN H.
European Educational Research Association, Nicosia, Cyprus (Gkry), 27 - 30 August 2024, (Full Text)
2024
20245. Some Remedies for Lifelong Learning and Improving the Quality of Lifelong Learning Activities for the Turkish Elderly
TURAN S., ÖZEN H., SÖNMEZ H.
American Educational Research Association (AERA), PHILADELPHIA, United States Of America, 11 - 14 April 2024, (Full Text)
2024
20246. Eğitim Müfettişlerinin Soruşturma Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar
SERİN A., ÖZEN H.
17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 09 March 2024, (Summary Text)
2024
20247. EXPECTATIONS FROM AND EXPECTATIONS OF GENERATION Z: A PHENOMENOLOGICAL ANALYSIS
Aslan G., ÖZEN H.
5. ULUSLARARASI 5 OCAK SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER KONGRESİ, 05 January 2024, (Summary Text)
2023
20238. 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE GÖRÜLEN İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
Alemdar D., ÖZEN H.
14 th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Turkey, 31 August - 03 September 2023, pp.73-74, (Summary Text)
2023
20239. Otherization between international and Turkish students in the Faculty of Health Sciences: a qualitative study
ÖZEN H., BAŞARAN O., Aydoğan Aşır Ö., Yavuz P., ÇALIŞKAN E.
I N W 2 3 C O N F E R E N C E - I N T E R C U L T U R A L W E E K, Porto, Portugal, 26 April 2023, (Summary Text)
2022
202210. Is Teachers' Psychological Well-Being High or Is It in Decline During COVID-19?
Yavuz P., Duraklı H., Doğaner E. Ş., Kalkan F., ÖZEN H.
AERA Annual Meeting, San Diego, United States Of America, 21 - 26 April 2022, (Full Text)
2020
202011. Ergenlikte Müziğin Mutluluk Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
ÖZEN H.
11. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 17 - 21 November 2020, (Summary Text)
2019
201912. Okul Müdürlerinin Motivasyonel Dil Kullanımı ile Öğretmenlerin Okul İklimi Arasındaki İlişki
SÖNMEZ H., ÖZEN H.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, pp.630-642, (Full Text)
2019
201913. Okul Müdürlerinin Motivasyonel Dil Kullanımı ile Öğretmenlerin Okul İklimi Algısı Arasındaki İlişki
ÖZEN H., SÖNMEZ H.
VI. International Euroasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 23 June 2019, pp.726-728, (Summary Text)
2019
201914. Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimlerinde Yapılandırmacı ÖğrenmeYaklaşımı Uygulamalarının Liderlik Davranışlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma
KORKMAZ M., ÖZEN H.
3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK-ICSE), Afyonkarahisar, Turkey, 21 - 24 March 2019, pp.43, (Summary Text)
2018
201815. Endüstri̇ 4.0 ve Eğiṫi̇m: Bi̇r Türkiye Perspekti̇fi
ÖZEN H.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Turkey, 26 - 28 October 2018, pp.80-81, (Summary Text)
2018
201816. Öğretmen Adaylarının Öğretimsel Muhalefet Düzeyi
YILDIRIM R., ÖZEN H.
II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Turkey, 13 - 15 September 2018, pp.36-38, (Summary Text)
2018
201817. Okul Yöneticilerinin Kadın Öğretmenlerin Akademik Gelişimine Yönelik Tutumları
ÖZKUL M., ÖZEN H.
II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Turkey, 13 - 15 September 2018, pp.167-169, (Summary Text)
2018
201818. Anaokulu ve İlkokul İdare Kadrosunun Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerine Karşı Mesleki Bakış Açılarının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Motivasyonlarına Etkisi: Nitel Çalışma
KARA N., ÖZEN H.
V. International Euroasian Educational Research Congress, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.1705-1706, (Summary Text)
2017
201719. Aday Öğretmen Yetiştirme Programının Değerlendirilmesi: Nitel Bir Araştırma
ÖZEN H., KILIÇOĞLU G., YILMAZ D.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara, Turkey, 19 - 21 October 2017, pp.694-696, (Summary Text)
2017
201720. School Climates According to Perceptions of Teachers: A Qualitative Research
ÖZEN H.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.531-532, (Summary Text)
2016
201621. Stajyer Öğretmenlerin Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Hakkındaki Algıların İncelenmesi
ÖZEN H.
Uluslararası Yükseköğretimde Mesleki Eğitim ve Öğretim Sempozyumu, Çorum, Turkey, 12 - 15 October 2016, pp.144, (Summary Text)
2015
201522. Dromokratik toplumlarda eğitim ve okulun açmazları Paul Virilioik açıdan analojik bir çözümleme
ÖZEN H., TURAN S.
Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 12 - 14 November 2015, pp.55, (Summary Text)
2015
201523. Karmaşıklık teorisi bağlamında intibak ettirici liderlik kavramsal bir çözümleme
ÖZEN H., TURAN S.
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2015, pp.460-461, (Summary Text)
2013
201324. Çalışarak Öğrenim Gören Yükseköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ve Sosyal Yaşamları Üzerine
KARATAŞ S., ÖZEN H.
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 09 November 2013, pp.32-33, (Summary Text)
2013
201325. Okulun özgür insan yetiştirmedeki başarısızlığı üzerine paradigma gerçekliği ve simulasyon teorisi açısından bir çözümleme
ÖZEN H., TURAN S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı Uluslararası Katılımlı, Eskişehir, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.117, (Summary Text)
2013
201326. Okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına olan etkisi Motivasyonel dil teorisi ışığında
ÖZEN H., FEHMİ Ö.
5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 6 - 09 June 2013, pp.185-200, (Full Text)
2010
201027. İlköğretim okulu öğrencilerinin okula aileye ve sosyal çevreye ilişkin değer yargıları
ÖZEN H., HATİCE G.
Değerler Eğitimi Sempozyumu Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi, Eskişehir, Turkey, 26 - 28 October 2010, pp.188-189, (Summary Text)
Books
2025
20251. Remedies for Lifelong Learning and Improving the Quality of Lifelong Learning Activities for the Turkish Elderly
TURAN S., ÖZEN H., SÖNMEZ H.
in: Lifelong Learning: The Education of the Aging Population, Fantacone Dominick, Wan Guofang, Wang Qiu, Editor, Emerald Publishing Limited, New York, pp.210-222, 2025
2024
20242. Global Citizenship Identity: Factors Influencing Students' Self-Perception as Global Citizens in Schools
ÖZEN H., KONUCUK E.
in: Cultural Awareness and Diversity Management in Contemporary Education, ÖZEN HAMİT, Polat Gülşah, Editor, IGI Global Scientific Publishing, pp.433-460, 2024
2024
20243. Strategies for Diversity Management in the Educational Landscape: Cornerstones, Principles, and Dimensions
ÖZEN H., Polat G.
in: Cultural Awareness and Diversity Management in Contemporary Education, ÖZEN HAMİT, Polat Gülşah, Editor, IGI Global Scientific Publishing, pp.19-62, 2024
2024
20244. EĞİTİMDE KÜLTÜREL DUYARLILIK: OKUL LİDERLERİNİN SOSYAL ADALET ÇERÇEVESİNDE İKLİM YARATMA STRATEJİLERİ
Karadeniz S., ÖZEN H.
in: Eğitim Yönetimi Alanında Uluslararası Araştırmalar I, ÇELİKTEN MUSTAFA, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.37-62, 2024
2023
20235. Özel Yaşam Kurgusu Bağlamında Ötekileştirme
ÖZEN H., BAŞARAN O.
in: Üniversitede Ötekileştirme: Ayrımcılığı Keşfetmek, Hamit Özen, Editor, Eğitim Yayınevi, İstanbul, pp.113-121, 2023
2023
20236. HOMO SACER VE BİR İSTİSNA HALİ OLARAK ZORUNLU EĞİTİM
ÖZEN H., Uçar U., ERKAYA A., ATMACA T.
in: Disiplinlerarası Mükemmellik Arayışı 2023, Bayar Adem; Toytok Hakan, Editor, Duvar Yayıncılık, İstanbul, pp.59-73, 2023
2023
20237. Üniversitede Din Kökenli Ötekileştirme
ÖZEN H., Yavuz P.
in: Üniversitede Ötekileştirme: Ayrımcılığı Keşfetmek, Özen Hamit, Editor, Eğitim Yayınevi, İstanbul, pp.99-111, 2023
2023
20238. Türk Eğitim Sisteminde Endüstri 4.0 Paradigması: Uygulamalar ve Etkileri
Erkaya A., Polat G., ÖZEN H.
in: Endüstri 4.0 ve Çalışma Hayatında Yeni Eğilimler, Güven Murat; Salih Dursun, Editor, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, pp.185-223, 2023
2022
20229. : Özkontrol (Self-Control)
ÖZEN H., Yavuz P.
in: Eğitimin Özü: Eğitim Liderliği ve Okul Gelişimi Süreçlerinde Öz ve Kendilik, Bolat Özgür- Özdemir Servet, Editor, PEGEM YAYINCILIK, Ankara, pp.147-166, 2022
2022
202210. Okulun Yapı, Süreç ve İşleyişi
ÖZEN H.
in: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Aypay Ahmet - Özdemir Murat, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, pp.63-74, 2022
2021
202111. Yapı İle Yazmak
ÖZEN H.
in: Nitel Araştırma Nasıl Yazılır?, Turan Selahattin, Editor, ASOS Yayınevi, Eskişehir, pp.45-76, 2021
2020
202012. İntibak ettirici liderlik
ÖZEN H.
in: Liderlik: Kuram, araştırma, uygulama, Kürşad Yılmaz, Editor, PEGEM, Ankara, pp.343-354, 2020
2019
201913. Complex Adaptive Leadership for School Principals (CAL-SP): Theory and Practice in the Case of Turkish Schools
ÖZEN H., TURAN S.
in: School Leadership That Works: Ideas from Around the World, Peter Litchka, Editor, Rowman Littlefield Publishers, Maryland, pp.47-70, 2019
2019
201914. Endüstri 4.0 ve Eğitim: Türkiye’den Geleceğe Bakış
ÖZEN H.
in: Araştıran Okul, Mustafa Yavuz, Editor, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, pp.287-312, 2019
2019
201915. Eğitimin Hukuki Temelleri
ÖZEN H.
in: Eğitim Bilimine Giriş, Asım Arı, Editor, EĞİTİM YAYINEVİ, pp.131-154, 2019
2018
201816. Eğitiminde Sosyal Etmenler ve Eğitimin İşlevleri
ÖZEN H.
in: Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Asım Arı, Editor, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, pp.113-130, 2018
2015
201517. Yarı Deneysel Desenler
ÖZEN H.
in: Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz, Ahmet Aypay, Editor, ANI, Ankara, pp.315-340, 2015
2015
201518. Türkiye ve Öğretim Elemanları
ÖZEN H., KOÇAK F.
in: Türkiye’de Yükseköğretim Alanı Kapsamı ve Politikaları, AHMET AYPAY, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.121-146, 2015
2014
201419. Yanal Bağlantıların Tasarımı: İrtibat Araçları
ÖZEN H.
in: Örgütler ve Yapıları, AHMET AYPAY, Editor, NOBEL, Ankara, pp.161-180, 2014
2014
201420. Dikkatli Bir Gözlemci Olmak
ÖZEN H., YALÇIN M.
in: Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, SELAHATTİN TURAN, Editor, NOBEL, Ankara, pp.111-130, 2014
2014
201421. Yazılı Medyayı Okuma
ÖZEN H.
in: Eğitim Araştırma ve Politikalarının Eleştirel Değerlendirilmesi Öğretme ve Öğrenmede Temel Sorunlar, AHMET AYPAY, Editor, NOBEL, Ankara, pp.73-98, 2014
2013
201322. Dokümanlardan Veri Toplanması
TURAN S., ÖZEN H.
in: Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, SELAHATTİN TURAN, Editor, NOBEL, Ankara, pp.131-155, 2013
Funded Projects
2024 - Present
2024 - PresentJEOEKONOMİK FARKLILIKLARIN EĞİTİME YANSIMALARI: ESKİŞEHİR ÖRNEĞİ
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP PhD
ÖZEN H. (Executive), YAVUZ P.
2025 - 2025
2025 - 2025
SEL4Youth: Building Resilient Leaders
Erasmus Project , Erasmus+ KA1 Learning Mobility of Individuals, European Level
(Project Abstract)
Özen H. (Executive)
2020 - 2023
2020 - 2023Sağlık Bilimleri Fakültesinde Eğitim Alan Uluslararası Öğrenciler ve Türk Öğrenciler Arasında Ötekileştirme: Nitel Bir Çalışma
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Research Project
ÖZEN H. (Executive), BAŞARAN O., AYDOĞAN AŞIR Ö., ÇALIŞKAN E., YAVUZ P.