Yabancı Diller
İngilizce, B1 Orta
Yaptığı Tezler
Doktora, İnsan-ı Kâmil anlayışı bağlamında ahlak eğitimine kuramsal bir yaklaşım, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr), 2018
Yüksek Lisans, Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli), 2011
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, İlahiyat , Felsefe ve Din Bilimleri
Akademik Unvanlar / Görevler
Dr.Öğr.Üyesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Böl., 2019 - Devam Ediyor
Araştırma Görevlisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Böl., 2012 - 2018
Araştırma Görevlisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi, 2011 - 2012
Akademik İdari Deneyim
Dekan Yardımcısı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Böl., 2022 - Devam Ediyor
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
İlahiyat Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Lisansüstü Eğitim Farkındalıkları ve Lisansüstü Eğitim Niyetleri Arasındaki İlişkilerTEKİN İ.JOURNAL OF ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY FACULTY OF TEOLOGY, cilt.9, sa.2, ss.1374-1392, 2022 (Hakemli Dergi)
-
Ahlak Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıTEKİN İ.Marife Dini Araştırmalar Dergisi, cilt.22, sa.1, ss.43-66, 2022 (Hakemli Dergi)
-
Z Kuşağının Dindarlık EğilimleriGÖKÇE S., TEKİN İ.Talim: Journal of Education in Muslim Societies and Communities, cilt.5, sa.2, ss.182-205, 2021 (Hakemli Dergi)
-
Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli ÖğrenmeTEKİN İ.Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.20, ss.259-287, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Zwischen Moschee und Gesellschaft Imame in Österreich (Ednan Aslan (Hrsg), Frankfurt am Main: Peter Lang 2012, 315 Seiten)TEKİN İ.Die HIKMA – Zeitschrift für Islamische Theologie und Religionspädagogik, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları, Eğitim ve Din Eğitimin-den Beklentileri: Eskişehir ÖrneğiTosun A., Yorulmaz A., Tekin İ., Yıldız K.Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 19, Cilt: 1, ss: 107-133., cilt.19, sa.1, ss.107-133, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Ahlaki Olgunluk Kavramı Üzerine Kuramsal Bir ÇözümlemeTEKİN İ.İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.5, ss.2275-2298, 2017 (Hakemli Dergi)
-
1876-1923 Yılları Arasında Çocuk Eğitimi Konusunda Yazılmış Kitapların İncelenmesiTEKİN İ.İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.6, ss.1589-1623, 2017 (Hakemli Dergi)
-
Allah İnancının Öğretimine İlişkin Etkinlik Örneklerinin İncelenmesiPOLAT M., TEKİN İ.Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sa.2, ss.227-247, 2015 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Memlük İlim ve Eğitim Tarihinde Celâlüddin Es-Süyûtî: Rihleleri, Eserlerinin Yayılımı ve Tedrîs FaaliyetleriTEKİN İ.Bir Memlük Bilgini Celâleddin es-Süyûtî, Engin, Sezai, Editör, Eskiyeni, Ankara, ss.9-27, 2023
-
Ahlak ve BizTekin İ.Biz Gençlere Dair 2 - İlim İman Ahlak İbadet ve Biz, Adnan Adıgüzel,Fatih Tok, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.77-91, 2022
-
Hâkim Paradigma Olarak Sünnî-Hanefî Bakış Açısıyla Din ÖğretimiTEKİN İ.Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi, Çakmak, Ahmet; Hendek, Abdurrahman, Editör, Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, İstanbul, ss.43-74, 2021
-
İslâm Eğitim Tarihinde Ulemâ Hareketliliği: İbn Hacer el-Askalânî (ö. 852/1449) ÖrneğiTEKİN İ.İslâm İlim Geleneğinde İbn Hacer el-Askalânî, Engin, Sezai; Yalçın, Mehmet Fatih, Editör, Siyer Yayınları, İstanbul, ss.51-78, 2021
-
İslâm Eğitim Tarihinde Şerh Yazıcılığı:Taʿlîmü’l-müteallim Şerhleri Üzerine Bir İncelemeTEKİN İ.İslam İlim ve Düşünce Tarihinde Şerh Geleneği, Engin, Sezai Kaya, Mesut, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.545-584, 2020
-
İslâm Eğitim Tarihinde Sistematik Bir Tenkit Aracı Olarak Münâzara / Disputation As a Systematic Critical Activity in the History of Islamic EducationTEKİN İ.İslâm İlim ve Düşünce Tarihinde Eleştiri Geleneği, Sezai Engin, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.140-168, 2019
-
Der Ansatz des Tahḏīb al-aḫlāq im Kontextder theoretischen Grundlagen der islamischen MoralerziehungTEKİN İ.Islamische ReligionspädagogikLeitfragen aus Theorie Empirie und Praxis, Sarıkaya Yaşar Aygün Adem, Editör, Waxmann Verlag, Münster, ss.83-106, 2016
-
Ahlak Öğrenme AlanıPOLAT M., TEKİN İ.Düsünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi - İlkokul 4. Sınıf, Tosun Cemal, Polat Mizrap, Editör, PegemA Yay., Ankara, ss.182-199, 2015
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Yükseköğretimde Kitleselleşmesinin İlahiyata Yansıması: DGS'den Gelen İlahiyat ÖğrencileriTEKİN İ.3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.74-75
-
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı Bağlamında Yurt Dışında Eğitime Yönelik AlgılarıTEKİN İ.İslam ve Yorum 6 - “Dünden Yarına Teopolitik Boyutlarıyla Göç”, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022
-
Özel Bir Din Öğretim Kurumu Olarak Burhan-ı Terakki Mektebi Üzerine Bir İncelemeTEKİN İ.Uluslararası Osmanlı Mektepleri Sempozyumu, Yalova, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.98-99
-
Üniversite Öğrencilerinin Ahlaki Okuryazarlık DüzeylerininÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesiTEKİN İ.2. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2018, ss.97-98
-
Ahlak Eğitiminde Kâmil İnsan ModeliTEKİN İ.III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Nisan 2018, ss.48
-
Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme YaklaşımıTEKİN İ.International Symposium of Education and Values, Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.325-326
-
Ohri Türk Kültüründe Dini MotiflerAJDINCE N., TEKİN İ.22. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi, 5 - 09 Mayıs 2017
-
SON DÖNEM 1876 1923 OSMANLI ESERLERİNDE ÇOCUK EĞİTİMİTEKİN İ.Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016
-
Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları Ahmed Edib in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İncelemeYORULMAZ A., TEKİN İ., AJDINCE N.1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015
-
”Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları: Ahmed Edib’in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme”TEKİN İ., YORULMAZ A., AJDINCE N.“I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı”, Eskişehir, Türkiye, 14 Mayıs 2015
-
Mecburiyetten Muhtariyete Din Eğitiminde Yitik ParadigmaTEKİN İ., YORULMAZ A.1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014
-
Türkiye de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Din Eğitiminin Küresel Boyutuna İlişkin AlgılarıTOSUN A., TEKİN İ.Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi Sempozyumu, 26 - 29 Kasım 2013
Desteklenen Projeler
Meydan H., Tekin İ., TÜBİTAK Projesi, Beceri Temelli Değer Eğitiminin İmkânı: Beceri Temelli Bir Değer Eğitimi Modeli, Programı ve Öğretmen Eğitim Modülünün Geliştirilmesi (123K630), 2023 - 2026
Tekin İ., Karadağ E., AB Destekli Diğer Projeler, Temel Eğitimde Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi Projesi / Strengthening Democratic Culture in Basic Education (SCoD), 2019 - 2022
TOSUN SÜVÜT A., YORULMAZ A., TEKİN İ., YILDIZ K., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Türkiyede' ki Suriyeli Mültecilerin Eğitim ve Din Eğitiminden Beklentileri, 2017 - 2018
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Baş Editör, 2020 - Devam Ediyor
Metrikler
Akademi Dışı Deneyim
KAYSERİ TOMARZA YAVUZ SELİM İLKÖĞRETİM OKULU
NİĞDE MURTAZA VE NAİLE UYANIK İLKÖĞRETİM OKULU