Asst. Prof. ZÜLFİYE MELİS DEMİR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Research Areas: Social Sciences (Soc)


Avesis Research Areas: Social Sciences and Humanities, Education

Metrics

Publication

52

Publication (Scopus)

1

Citation (Scopus)

3

H-Index (Scopus)

1

Citation (TrDizin)

2

H-Index (TrDizin)

1

Citation (Sum Other)

12

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals

Education

2016 - 2022

2016 - 2022

Doctorate

Anadolu University, Instıtute Of Educatıonal Scıences, Sınıf Öğretmenliği Programı, Turkey

2013 - 2016

2013 - 2016

Postgraduate

Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Turkey

2007 - 2011

2007 - 2011

Undergraduate

Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey

Dissertations

2022

2022

Doctorate

Sanat etkinlikleri ile bütünleştirilmiş İlkokul Fen Bilimleri dersinin öğrenme sürecine etkisi Sustainable Development

Anadolu University, Instıtute Of Educatıonal Scıences

2016

2016

Postgraduate

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ÇEVRE TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

Research Areas

Social Sciences and Humanities

Education

Managerial Experience

2024 - Present

2024 - Present

Erasmus Program Institutional Coordinator

Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2024 - Present

2024 - Present

Deputy Head of Department

Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Non Academic Experience

2012 - 2013

2012 - 2013

Vekil Öğretmenlik

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Vekil Öğretmenlik

Articles

All (5)
Scopus (1)
TRDizin (1)
Other Publications (3)

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

2024

2024

1. DEĞER EĞİTİMİNDE DİGİTAL ÖYKÜ KULLANIMI

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Turkey, 10 - 12 October 2024, pp.448-451, (Summary Text)

2024

2024

2. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnfografiklerinde Hayat Bilgisi

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Turkey, 12 - 15 November 2024, pp.231-234, (Summary Text)

2024

2024

3. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENME BECERİLERİ MİHVER DERSLERDE NASIL YER ALMAKTADIR?

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

VII. INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATION and SCIENCE, Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2024, pp.133, (Summary Text)

2024

2024

4. Sınıf öğretmeni adaylarının hazırladıkları ders planlarında yaratıcı drama

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

32nd International Congress on Creative Drama in Education “Eternal Cycle", Eskişehir, Turkey, 13 - 16 November 2024, pp.133-136, (Full Text)

2024

2024

5. 2024 İlkokul Öğretim Programlarında Sürdürülebilirlik

GÜLTEKİN M., DEMİR Z. M., KILIÇ Z.

12th International Congress on Curriculum and Instruction, Turkey, 10 - 12 October 2024, (Summary Text) Sustainable Development

2024

2024

6. ÖĞRENCİLİĞİN FARKLI HALLERİ: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLAR DENEYİMİ

GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., Gültekin I., DEMİR Z. M.

VII. INCES BİLİM, KÜLTÜR VE EĞİTİM KONGRESİ, Turkey, 28 April - 01 May 2024, (Summary Text)

2023

2023

8. Primary School Experiences of Different Generations

GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 9 - 12 November 2023, (Summary Text)

2023

2023

9. Türkiye’de İlkokul Programlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

2023 INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Turkey, 20 - 23 September 2023, (Summary Text)

2022

2022

10. Sanat Etkı̇nlı̇klerı̇ ile Bütünleştı̇rı̇lmı̇ş İlkokul Fen Bı̇lı̇mlerı̇ Dersı̇nı̇n Öğrenme Sürecı̇ne Etkı̇sı̇

Gültekin M., Demir Z. M.

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 26 - 28 October 2022, (Summary Text) Sustainable Development

2019

2019

12. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GERİ DÖNÜŞÜM KAVRAMINA YÜKLEDİKLERİ METAFORLAR

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M., Bayar V.

3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 18 - 21 April 2019, (Full Text)

2019

2019

14. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OYUNLAŞTIRMA DENEYİMLERİ

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ, 30 October - 02 November 2019, (Full Text)

2019

2019

15. İlkokulda Fen Bilimleri Dersinde Sanat Yoluyla Çevre Eğitimi

GÜLTEKİN M., DEMİR Z. M.

18. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Turkey, 16 - 20 October 2019, pp.331, (Summary Text)

2018

2018

16. TÜRKİYE VE ÇEKYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARINDA ÇEVRE EĞİTİMİ

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA), 17 - 20 October 2018, (Full Text)

2018

2018

17. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİLERİNİNASIL GELİŞTİREBİLİR?

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 April 2018, (Full Text)

2018

2018

18. İlkokul Öğrencileri Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerilerini Nasıl Geliştirebilir?

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 April 2018, (Summary Text)

2018

2018

19. İlkokulda Sanat Yoluyla Fen Öğretimi

GÜLTEKİN M., DEMİR Z. M.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

2018

2018

20. Geçmişten Günümüze İlkokul Öğretim Programlarında Değerler

GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, 29 - 31 March 2018, (Summary Text)

2018

2018

22. Sınıf Öğretmenlerinin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Görüşleri

Anılan H., Anagün Ş. S., Kılıç Z., Demir Z. M.

I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Turkey, 29 - 31 March 2018, (Summary Text)

2018

2018

23. İlkokul Öğrencilerin Algılarına Göre Milli ve Kültürel Değerler

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 March 2018, (Summary Text)

2018

2018

24. Okul Aile İşbirliği Bağlamında Sınıf Öğretmenlerinin Veli Algısı

GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 March 2018, (Summary Text)

2017

2017

25. İlkokul matematik dersinde ölçme ve değerlendirmede öz değerlendirmenin etkililiği

DEMİR Z. M., GÜLTEKİN M.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 08 May 2017 - 11 January 2018, (Summary Text)

2017

2017

26. Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencileriyle Akranlarının Çevre Tutumu Geliştirme Yollarındaki Eğilimler

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

International Talented And Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices, 4 - 06 May 2017, (Summary Text)

2017

2017

27. Developing Map Literacy of First Year University Students

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

EUROGEO Conference 2017, 2 - 03 March 2017, (Summary Text) Sustainable Development

2016

2016

28. THE PERCEPTION OF EUROPE IN TURKISH GEOGRAPHY TEXTBOOKS

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

FIFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON "GEOGRAPHICAL SCIENCES AND EDUCATION", 4 - 05 November 2016, (Summary Text)

2016

2016

29. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇEVRE VE ÇEVRE SORUNLARINA İLİŞKİN METAFORİKALGILARI

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

30. ÇEVRE EĞİTİMİ DERSİNİN EKOLOJİK AYAK İZİNE ETKİSİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARI ÖRNEĞİ

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

31. İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevresel Tutumları

Aydın R., DEMİR Z. M.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

32. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre ve Çevre Sorunlarına İlişkin Metaforik Algıları

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2015

2015

33. Natural Events in Social Studies Curriculum for Primary Education and its Reflections in Textbooks in Turkey

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

International Conference for Teaching and Education (IJAS), BRÜKSEL, Belgium, 30 June - 03 July 2015, (Summary Text)

2015

2015

34. Perception of Reception Protection and Asylum Process of Syrian Children Lessons from Painful Experience in Turkey

ARTVİNLİ E., ŞARA P., DEMİR Z. M.

Children and Young People on the Move: Towards a more Precise Definition of their Best Interest, PORTOROZ, Slovenia, 19 - 20 November 2015, (Summary Text)

2015

2015

35. Perception of Reception Protection and Asylum Process of Syrian Children Lessons from Painful Experiance in Turkey

ARTVİNLİ E., ŞARA P., DEMİR Z. M.

International Conference Children and Young People on the Move: Towards a More Precise Definition of Their Best Interests, 19 - 20 November 2015, (Summary Text)

2015

2015

36. Sınıf O g retmenlerinin C evre Bilinci Gelis tirmede Kullandıkları Yo ntem ve Teknikler

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Turkey, 8 - 10 May 2015, (Summary Text)

2015

2015

37. Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Bilinci Geliştirmede Kullandıkları Yöntem ve Teknikler

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 May 2015, (Summary Text)

2015

2015

38. Çocukların Dünyasından Gerçek Dünyaya Oyun ve Oyuncak

KAYA M. F., AY Y., DEMİR Z. M., KILIÇ Z.

I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 May 2015, (Summary Text)

2014

2014

39. Çevre Eğitimi Alanında Yapılmış Olan Tezlerin Tematik Açıdan İncelenmesi

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

23. Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 4 - 06 September 2014, (Summary Text)

2014

2014

40. Çevre Bilinci Oluşturmada Fen ve Teknoloji Ders Kitapları Bir İçerik Analizi

ARTVİNLİ E., DEMİR Z. M.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)

2015

2015

41. Sınıf Öğretmeni Adayların Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkındaki Görüşleri

Anagün Ş. S., Demir Z. M., Ay Y.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 19 April 2015, (Summary Text)

2014

2014

42. Kırsal Alanda Öğretmen Olmak Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)

Books

2025

2025

1. 2024 Fen Bilimleri Dersi Öğrem Programı'nın Temel Yaklaşımı ve Özel Amaçları

DEMİR Z. M.

in: 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğretenleri İçin Fen Bilimleri Öğretim Programı, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME, ANILAN BURCU, DEMİR ZÜLFİYE MELİS, Editor, Vizetek, Ankara, pp.53-88, 2025

2025

2025

2. Öğrenme-Öğretme Yaşanları (Temel Kabuller, Ön Değerlendirme Süreci, Köprü Kurma, Öğrenme-Öğretme Uygulamaları)

DEMİR Z. M.

in: 21. YÜZYIL ÖĞRENEN VE ÖĞRETENLERİ İÇİN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME, ANILAN BURCU, DEMİR ZÜLFİYE MELİS, Editor, Vizetek, Ankara, pp.185-206, 2025

2024

2024

3. Exploring the Effectiveness of Art-based Activity for Waste Management Choices: Case Study of Primary School Teacher Candidate Designs

DEMİR Z. M.

in: Methodological Approaches to STEM Education Research Volume 5, White Peta J., Tytler Russell, Ferguson Joseph Paul, Clark John Cripps, Editor, Cambridge Scholars Publishing, pp.194-218, 2024

2023

2023

4. Çevre Eğitimi ve Sanat

GÜLTEKİN M., DEMİR Z. M.

in: Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME, ERCAN ÖZAYDIN TÜRKAN, Editor, Eğiten Kitap, pp.313-333, 2023

2020

2020

5. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı

Demir Z. M.

in: Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programları, Prof. Dr. Mehmet Gültekin, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.356-417, 2020