Tekin İftar E.(Yürütücü), Batu E. S., Değirmenci H. D., Tunç Paftalı A.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2015 - 2018
Bu çalışmada özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklemesinde uzaktan öğrenme programı (UÖP)
ve uzaktan öğretmen koçluğu uygulamasının etkilerini değerlendirmek hedeflenmiştir. Bu çalışma deneysel bir çalışma olup iki temel
uygulama (deney) sürecinden oluşacaktır.
Birinci uygulama sürecinde uzaktan öğretmen koçluğu uygulamasının özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğretim
becerileri ve öğrencilerin öğrenme düzeyi üzerindeki etkililiğinin belirlenmesi hedeflenmiştir. İkinci uygulama sürecinde ise koçluk
(performansa ilişkin geri-bildirim) içeren ve içermeyen UÖP’lerinin özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğretim becerileri
ve öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması hedeflenmektedir.
Çalışmada her iki uygulama sürecine ilişkin öğretmen katılımcıların uygulamaya ilişkin görüşlerinin belirlenerek çalışmanın sosyal
geçerliliğinin değerlendirmesi hedeflenmektedir.
Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilecek her iki uygulama sonunda elde edilecek bulguların ülkemizde özel gereksinimli öğrencilerle
çalışan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını ve öğrencilerin kazanımlarını etkili bir şekilde destekleyecek mesleki gelişim uygulamalarına
ilişkin yol gösterici olması ve bu amaçla yürütülen uygulamalara yönelik iyileştirme önerilerinde bulunulması hedeflenmektedir.