Uzaktan öğrenme uygulamalarının özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesine etkileri konulu Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi Proje No 1506E475


Tekin İftar E.(Yürütücü), Batu E. S., Değirmenci H. D., Tunç Paftalı A.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2015 - 2018

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2015
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2018

Proje Özeti

Bu çalışmada özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklemesinde uzaktan öğrenme programı (UÖP)

ve uzaktan öğretmen koçluğu uygulamasının etkilerini değerlendirmek hedeflenmiştir. Bu çalışma deneysel bir çalışma olup iki temel

uygulama (deney) sürecinden oluşacaktır.

Birinci uygulama sürecinde uzaktan öğretmen koçluğu uygulamasının özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğretim

becerileri ve öğrencilerin öğrenme düzeyi üzerindeki etkililiğinin belirlenmesi hedeflenmiştir. İkinci uygulama sürecinde ise koçluk

(performansa ilişkin geri-bildirim) içeren ve içermeyen UÖP’lerinin özel gereksinimli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğretim becerileri

ve öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması hedeflenmektedir.

Çalışmada her iki uygulama sürecine ilişkin öğretmen katılımcıların uygulamaya ilişkin görüşlerinin belirlenerek çalışmanın sosyal

geçerliliğinin değerlendirmesi hedeflenmektedir.

Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilecek her iki uygulama sonunda elde edilecek bulguların ülkemizde özel gereksinimli öğrencilerle

çalışan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını ve öğrencilerin kazanımlarını etkili bir şekilde destekleyecek mesleki gelişim uygulamalarına

ilişkin yol gösterici olması ve bu amaçla yürütülen uygulamalara yönelik iyileştirme önerilerinde bulunulması hedeflenmektedir.