TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
roje Başlığı | Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Geliştirdiği Öğretim Yöntemleri |
Proje Özeti | İnsanlık tarihi boyunca çeşitli salgın hastalıklar yaşanmıştır. Bu salgınlar hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da önemli değişikliklerin yaşanmasını mecbur kılmıştır. İlk olarak 2019 Aralık ayında görülen koronavirüs salgını ile eğitim alanında yaşanan en önemli değişiklik yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime geçilmiş olmasıdır. Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin pandemi döneminde geliştirdiği/kullandığı öğretim yöntemlerini incelemek amaçlanmıştır. Yapılacak olan çalışma söz konusu yöntemlerin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal becerilerini ne ölçüde etkilediğini, velilerin öğrencilerin üzerinde oluşan bu etkiler hakkındaki görüşlerini, sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde hangi kaynak ve materyallerden yararlandığını, yüz yüze eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri ile (müze gezisi, arkeolojik araştırmalar vb.) pandemi döneminde kullanılan öğretim yöntemleri kıyaslandığında ders içi kazanımlarının ne denli aktarıldığını ve bu yöntemleri kullanmakta sosyal bilgiler öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın özgün yanı pandemi dönemiyle birlikte geçilen uzaktan eğitimde sosyal bilgiler öğretmenlerinin geliştirmiş olduğu yöntemlerin ve çalışma sürecinde ortaya konulan problemlerin tespitinin literatüre katkı sağlayacak olmasıdır. Bu araştırma karma yöntem araştırması olarak desenlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler | Öğretim Yöntemleri, Sosyal Bilgiler Öğretmenleri, Uzaktan Eğitim, Pandemi, Eğitim |