Ayrık Kelime Tanıma Oranlarının İyileştirilmesi


Creative Commons License

Gülmezoğlu M. B. (Yürütücü), Edizkan R., Ergin S.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2003 - 2004

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Ekim 2003
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2004

Proje Özeti

Bu projede, ayrık kelime (sınıf) tanıma oranlarının iyileştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun için öznitelik vektörlerinin sınıf içi dağılımları, sınıflar arası dağılımları ve her ikisi birden olmak üzere üç farklı dağılım şekli ayrı ayrı incelenmiştir. Eğitim aşamasında Ortak Vektör Yaklaşımı (OVY) ve Fisher’in Doğrusal Ayırtaç Analizi (FLDA) olmak üzere iki yöntem kullanılmıştır. OVY yönteminde üç dağılım şekli de göz önüne alınmasına rağmen FLDA yönteminde sadece üçüncü dağılım şekli göz önüne alınmıştır. Test aşamasında Öklid uzaklığı ve “borda-count” gibi karar verme ölçütleri kullanılmıştır. “TI-Digit” veri tabanı üzerinde yapılan deneysel çalışmalarda OVY yöntemi kullanıldığında eğitim kümesi için %100 ve test kümesi için %99.5 tanıma oranları elde edilmiştir. FLDA kullanıldığında ise eğitim kümesi için %97.6 ve test kümesi için %95.9 tanıma oranları elde edilmiştir. Bu sonuçlar, bilinen FLDA ve OVY yöntemleri kullanılarak elde edilen sonuçlarda iyileştirmeler yapıldığını göstermektedir.