Gülmezoğlu M. B. (Yürütücü), Edizkan R., Ergin S.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2003 - 2004
Bu projede, ayrık kelime
(sınıf) tanıma oranlarının iyileştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun için öznitelik
vektörlerinin sınıf içi dağılımları, sınıflar arası dağılımları ve her ikisi
birden olmak üzere üç farklı dağılım şekli ayrı ayrı incelenmiştir. Eğitim
aşamasında Ortak Vektör Yaklaşımı (OVY) ve Fisher’in Doğrusal Ayırtaç Analizi
(FLDA) olmak üzere iki yöntem kullanılmıştır. OVY yönteminde üç dağılım şekli de
göz önüne alınmasına rağmen FLDA yönteminde sadece üçüncü dağılım şekli göz
önüne alınmıştır. Test aşamasında Öklid uzaklığı ve “borda-count” gibi karar
verme ölçütleri kullanılmıştır. “TI-Digit” veri tabanı üzerinde yapılan
deneysel çalışmalarda OVY yöntemi kullanıldığında eğitim kümesi için %100 ve
test kümesi için %99.5 tanıma oranları elde edilmiştir. FLDA kullanıldığında
ise eğitim kümesi için %97.6 ve test kümesi için %95.9 tanıma oranları elde
edilmiştir. Bu sonuçlar, bilinen FLDA ve OVY yöntemleri kullanılarak elde
edilen sonuçlarda iyileştirmeler yapıldığını göstermektedir.