Pandemi Sürecinde Coğrafi Oyunların Problem Çözme Becerisi Üzerine Etkisi (6. Sınıf Örneği).


Dönmez L.

TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2022
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2023

Proje Özeti

Proje Başlığı

Pandemi Sürecinde Coğrafi Oyunların Problem Çözme Becerisi Üzerine Etkisi (6. Sınıf Örneği).

Proje Özeti

Özet
Değişen ve gelişen dünya, yeni değer ve beceriler edinerek ilerlemektedir. 21. yüzyıl becerilerinden birkaçı ise medya okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, eleştirel düşünme, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığıdır. 21. yüzyıl her ne kadar teknoloji çağı olsa da birçok sorunla karşı karşıya kalmaktadır.
Dünya?yı etkisi altına alan pandemi süreci, eğitim başta olmak üzere birçok kurumda belli başlı değişikliklere yol açmıştır. Eğitim kurumlarında salgının seyrini azaltmak için uzaktan eğitim uygulamasına geçilmiştir. Bu uygulama hem öğretmenlere hem de öğrencilere farklı deneyim ve beceriler kazandırmıştır. Eğitim ve teknoloji bu süreçte iç içe geçmiştir ve içinde bulunulan bu olağanüstü süreç, teknolojinin eğitim üzerindeki etkisini arttırmıştır. Birçok ders gibi coğrafya derslerinde de teknolojinin yeri ve önemi yadsınamaz. Pandeminin etkisi ile teknoloji-eğitim ikilisi iç içe geçmiş ve coğrafya eğitimi farklı bir boyut kazanmıştır. Pandemi ile coğrafya eğitim sürecine, geleneksel eğitim yollarının yanında coğrafi oyunlar eklenmiştir. Coğrafi oyunlar, coğrafya eğitimi sürecinde dijital okuryazarlık, çevre okuryazarlığı, konum analizi, mekânı algılama ve problem çözme gibi becerileri geliştirmektedir. Bu çalışmada 6.sınıf örneği bağlamında pandemi sürecinde coğrafi oyunların problem çözme becerisi üzerine etkisi araştırılmaktadır. Bu çalışma nicel araştırma yöntemleri ile desenlenecektir.

Anahtar Kelimeler

Problem Çözme Becerisi, Coğrafi Oyunlar, Pandemi