Bu çalışma, birinci sınıf İngilizce öğretmeni adaylarının “Sözlü İletişim Becerileri-I” zorunlu dersi sırasında gözlemlenen yüksek yabancı dil konuşma kaygısını kontrol etmelerine yardım etme ihtiyacından ortaya çıkmıştır. Konuşma sırasında hissettikleri yabancı dil kaygısını hafifletmek ve konuşma performanslarını artırmak için 14 haftalık bir eylem planı tasarlanmıştır. Eylem planının katılımcıların üzerindeki etkisini değerlendirmek için nicel ve nitel ölçümler yoluyla birden fazla kaynaktan veri toplanmıştır. Nitel sonuçlar, eylem planının katılımcıların konuşma performanslarını, kişilerarası becerilerini ve özgüvenlerini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. Ayrıca konuşma kaygılarında hafif bir düşüş olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan konuşma performanslarında düşüş gözlemlendi. Bu nedenle, katılımcıların konuşma performanslarındaki düşüşe rağmen, eylem planının, konuşma performansının önemli belirleyicileri olan sosyo-psikolojik faktörleri desteklemede faydalı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma, eğitim fakültelerinde kullanılan eğitim programının yeniden yapılandırılması için önemli ipuçları sunmaktadır. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme konusunda çok sayıda araştırmaya rağmen, mevcut araştırma, İngilizce öğretmeni adaylarının yaşadığı yabancı dil öğrenme kaygısı hakkında çok az bilgi vermektedir ve mevcut araştırmanın büyük çoğunluğu, hedef grubun yaşadığı kaygının nedenlerini bulmaya yöneliktir. Bu nedenle, çalışma alan yazındaki önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
This study was driven by the need to help freshman prospective EFL teachers control high foreign language speaking anxiety that was observed during the compulsory course of “Oral Communication Skills-I”. A 14-week action plan was designed to alleviate the foreign language anxiety (FLA) they felt while speaking and improve their speaking performance. Multiple sources of data were collected by means of quantitative and qualitative measures in order to evaluate the effect of the action plan on participants. Qualitative results demonstrated that the action plan positively affected their speaking performance, and self-confidence. Additionally, a slight decline in their speaking anxiety was revealed. On the other hand, a decline in their speaking performance was observed. Thus, despite the decline in their speaking performance, the action was useful in supporting socio-psychological factors that are significant determinants of speaking performance The study provides some clues for re-structuring the curriculum used in faculties of education. Despite the ample research on FLA in the EFL setting, existing research has little to report on FLA experienced by non-native prospective EFL teachers and majority of this research aims to find out the sources of FLA they experienced, so the study fills in a crucial gap in the related body of literature.