Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri ile Beslenme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tanımlayıcı Bir Çalışma


UĞUR S., ÖRSAL Ö.

Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.28-34, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Amaç: Bu araştırma, lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile beslenme davranış düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: : Bu araştırma 333 öğrenci ile yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmada Tanımlayıcı Özellikler Formu, Adölesanlar için Fiziksel Aktivite Ölçeği ve Beslenme Davranışı Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir (p<0.05). Bulgular: Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin fiziksel aktivite puan ortalaması x̅=18.66±5.94 ve beslenme davranışı puan ortalaması x̅=-2.87±4.49 dir. Erkeklerin, 14 ve 18 yaşındaki öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile anneleri okuryazar olmayan öğrencilerin beslenme davranış düzeyleri daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Bu araştırma sonucuna göre öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile beslenme davranışı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur (p>0.05). Sonuç: Lise öğrencilerinin fiziksel aktivite ve beslenme davranış düzeyleri düşüktür. Erkekler ile 14 ve 18 yaşındaki ergenlerin fiziksel aktivite düzeyi yüksektir. Annesi okuryazar olmayan ergenlerin beslenme davranış düzeyi daha yüksektir. Lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile beslenme davranışları arasında ilişki saptanamamıştır.
Aim: This study was conducted to examine the relationship between physical activity levels and nutritional behavior levels of high school students. Material and Methods: This is a descriptive study conducted with 333 students. In the study, the Descriptive Characteristics Form, Physical Activity Scale for Adolescents, and Nutrition Behavior Scale were applied. Data were evaluated by computer (p<0.05). Results: The physical activity mean score of the high school students participating in the study was x̅=18.66±5.94, and the mean nutritional behavior score was x̅=-2.87±4.49. Physical activity levels of boys, 14 and 18-year-old students, and nutritional behavior levels of students whose mothers were illiterate were found to be higher (p<0.05). According to the results of this study, there is no significant relationship between students' physical activity levels and their nutritional behavior levels (p>0.05). Conclusion: High school students' physical activity and nutritional behavior levels are low. The physical activity level of boys and adolescents aged 14 and 18 is high. Adolescents whose mothers are illiterate have higher nutritional behavior levels. No relationship was found between the physical activity levels of high school students and their nutritional behaviors.