Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile geometrik düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterliklerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve okul öncesi eğitimi alma durumu değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır. İlişkisel modelde tasarımlanan araştırmanın örneklemini Bursa ilinin Yıldırım ilçesindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 110 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Van Hiele Geometri Testi”, “Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verileri analiz etmek için, bağımsız gruplar t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular, geometriye yönelik öz-yeterliğin matematik başarısı, cinsiyet ve sınıf seviyelerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığını ve geometriye yönelik öz-yeterlik ile geometrik düşünme düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde ancak düşük bir ilişkinin bulunduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda ilköğretim öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile geometrik düşünme düzeylerini geliştirmeye yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
The aim of the study is to determine the relation between the self-efficacy of elementary school students in geometry and their geometric thinking levels. In the Study, the aim is also to determine whether the self-efficacy for the geometry of elementary school students differs with gender, grade, math achievements, pre- school education factors. The study which was designed on a relational model is based on 110 randomly selected students of a primary school in Bursa, Yıldırım from the 6th, 7th and 8th grade. In the study, in order to collect data "Van Hiele Geometry Test", "Towards Geometry Self-Efficacy Scale" and personal information forms were used. Independent groups T-test, ANOVA and Pearson Pearson correlation analysis were used to analyze data. The study results showed that geometry self-efficacy significantly differs with mathematics achievement, gender and class levels and also showed that geometry self-efficacy and geometric thinking levels consist statistically a positive but weak relationship between. According to the findings, some suggestions to improve geometry self- efficacy and geometrical thinking levels of elementary school students are presented.