Yerel halkın turizmi desteklemesi, turizmin sürdürülebilir gelişimi için temel faktörlerden biri haline gelmiştir. Bu bağlamda yerel halkın turizmi desteklemesine neden olan faktörleri belirlemek üzere bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına ulaşmak için kullanılan model uyaran-süreç-tepki teorisi üzerine inşa edilmiştir. Araştırmanın örneklemini başlıca turistik destinasyonlar arasında yer alan Eskişehir ilinde yaşayan bireyler (n=410) oluşturmaktadır. Hipotezlerin test edilmesinde en küçük kareler tabanlı yapısal eşitlik modellemesi (Smart-PLS) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yerel halkın algılamış olduğu kültürel, sosyoekonomik ve çevresel değer faktörleri turizme yönelik tutumu olumlu yönde etkilerken, turizme yönelik tutum da turizmin gelişimine yönelik desteğin bir belirleyicisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca turizme yönelik tutum kültürel, sosyoekonomik ve çevresel değer faktörlerinin turizmin gelişimine olan desteğine aracılık etmektedir. Mevcut sonuçlara karşın yerel halkın algılamış olduğu makroekonomik değerin turizme yönelik tutuma karşı anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Mevcut sonuçlar bağlamında turizmin gelişmesi için temel faktörlerden biri olan yerel halkın turizme dâhil edilerek ekonomik açıdan gelir elde etmesi sağlanmalıdır. Turizmden elde edilen gelirin halka yayılması için çeşitli politikalar üretilmelidir.
The support of local people for tourism has become one of the main factors in ensuring the sustainable development of tourism. This research has been carried out to find out the factors that increase the support of local people for tourism. The model used to achieve the purpose of the research was based on the stimulus-organism-response theory. The sample of the research is composed of the people living in Eskişehir, which has become one of the main tourist destinations (n=410) recently. Least squares-based structural equation modelling (Smart-PLS) was used to test the research hypotheses. According to the research results, while the cultural, socio-economic and environmental value factors perceived by the local people were found to have positively affected the attitude of local people towards tourism, the attitude towards tourism also appears as a determinant of support for the development of tourism. In addition, the attitude towards tourism mediates the support of cultural, socio-economic and environmental value factors for the development of tourism. This research found no significant effect of the macroeconomic value perceived by the local people on the attitude towards tourism. In line with the current results, local people, which is one of the main factors for development of tourism, should be included in tourism and earn economic income. Various policies should be produced to spread the income from tourism to the public.