Araştırmada etnik restoranlarda müziğin tüketici memnuniyeti ve davranışsal niyeti üzerine etkisinde algılanan otantikliğin aracılık rolünü ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda amaca ulaşmak için veriler nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler Lisrel ve Smart PLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma modelinin yeterliliği ve hipotezlerin geçerliliği tespit etmek için geçerlilik ve güvenirlik testleri yapılmış olup elde verilerin güvenilir olduğu tespit edildikten sonra açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve sonrasında da yapısal eşitlik modellemesi testleri yapılmıştır. Yapılan testler sonucunda özellikle araştırmanın da temel amacını oluşturan etnik restoranlarda algılanan otantikliğin aracılık rolü en önemli bulgu olarak dikkati çekmektedir. Ayrıca, araştırma sonuçları restorandaki müzik uyumunun ve müzikten alınan keyfin algılanan otantikliği etkilediğini, algılanan otantikliğin de memnuniyet ve davranışsal niyeti etkilediğini göstermektedir.
The aim of the study is to reveal the mediating role of perceived authenticity in the effect of music on consumer satisfaction and behavioral intention in ethnic restaurants. In this context, data were collected through the survey technique, which is one of the quantitative research methods, to achieve the aim. The collected data were analyzed through Lisrel and Smart PLS package programs. Validity and reliability tests were conducted to determine the adequacy of the research model and the validity of the hypotheses, and after determining that the obtained data were reliable, explanatory factor analysis, confirmatory factor analysis and then structural equation modeling tests were conducted. As a result of the tests conducted, the mediating role of perceived authenticity, which is especially the main purpose of the study, draws attention as the most important finding. In addition, the research results show that the harmony of music in the restaurant and the enjoyment of music affect perceived authenticity, and perceived authenticity also affects satisfaction and behavioral intention.