Bu araştırmanın amacı ortaokul ve lise matematik öğretmeni adaylarınınispat yapmaya yönelik görüşlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir.Araştırma, Türkiyenin batısında yer alan bir üniversiteye kayıtlı, fenedebiyat fakültesinin pedagojik formasyon eğitimine devam eden 79 liseve eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 98 ilköğretim matematiköğretmenliği programı s on sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, ölçme aracı olarak ispat yapmaya yönelik görüş ölçeği vedemografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerinanalizinde, betimsel istatistik ve 2 (okul) × 2 (cinsiyet) karma varyansanalizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematiköğretmeni adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri genel olarak, okul,cinsiyet ve okul × cinsiyet ortak etkisine göre farklılaşmazken, ölçektekibazı alt faktörler ba zında görüşlerin farklılaştığı gözlemlenmiştir.
The aim of this study was to investigate and compare prospectiveelementary and secondary school mathematics teachers opinions onproving. The work was implemented in a government university locatedin the western Turkey with 79 prospective secondary mat hematicsteachers enrolled to pedagogical education program of faculty of art andsciences and, 98 senior students of elementary mathematics educationprogram enrolled to faculty of education. In the work, Views on ProvingQuestionnaire and demographical form were used. In order to analyzethe obtained data, descriptive statistics and 2 (school) × 2 (gender)between-groups of analysis of variance (ANOVA) were used. According toresults of the study, there was not a significant effect of the factorsschool and gender and interaction of school and gender on prospectivemathematics teachers total scores of views of proving. However, therewas a significant effect of factors school and gender and interaction ofschool and gender on total scores of the some subscales.