Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.49-58, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı ARCS Motivasyon Modelinin Türkiye’de gerçekleştirilen uygulamalarını
derlemektir. Çalışmaya 2003-2017 yılları arasındaki toplam 8 adet makale ve 10 adet tez dâhil
edilmiştir. Derleme sonucunda ARCS Motivasyon Modelinin; akademik başarı, öğrenmenin kalıcılığı,
motivasyon, tutum, anlama ve özyeterlilik gibi değişkenler üzerinde etkisi ve öğretimde
uygulanabilirliğinin incelendiği görülmüştür. ARCS Modelinin akademik başarı ve motivasyon üzerinde
olumlu etkisinin olduğu, fakat öğrenmenin kalıcılığı, tutum, anlama ve özyeterlilik gibi değişkenler
üzerinde bir etkisinin olmadığı ve öğretimde uygulanabilir olduğu görülmüştür.
The purpose of this study is to compile the applications of the ARCS Motivation Model in Turkey.
A total of 8 articles and 10 theses were included in the study between 2003 and 2017. The results of
the review showed that the ARCS motivation model has influenced on variables such as academic
achievement, persistence of learners, motivation, attitude, understanding and self-efficacy, and
applicability
in teaching.
The ARCS Model has a positive effect on academic achievement and motivation, but it has been seen
that there is no effect on variables such as persistence, Attitude, Understanding and Self-Efficacy, and
it is applicable in teaching.