İlköğretimde Velilerin Matematik Eğitimine Katkı Düzeyleri


YENİLMEZ K.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.13-28, 2006 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma, velilerin ilköğretimde okuyan çocuklarının matematik eğitimlerine katkı düzeyleri ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın Örneklemini, Uşak ilindeki 5 merkez ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan öğrencilerin velileri arasından rastlantısal olarak seçilen 494 veli oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, velilerin çocuklarının matematik eğitimine katkı düzeylerini belirlemek için, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan "Velilerin Matematik Eğitimine Katkısı Ölçeği" ile demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde t-testi ve Varyans Analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, velilerin çocuklarının matematik eğitimine katkı düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, matematiğe karşı ilgi, öğrencilerin sınıf düzeyleri, matematik ve genel başarılan değişkenleri açısından farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.