Bu arastırma, Sınıf ve Matematik ögretmenlerinin probleme dayalı matematik ögretimine yönelik görüslerini ve bununla iliskili olabilecek demografik özellikleri arasındaki iliskileri belirlemek amacıyla yapılmıstır. Arastırmanın örneklemini, Eskisehir’in Sivrihisar ilçesinde görev yapan Sınıf ve Matematik ögretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 49 ögretmen olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında; arastırmacılar tarafından hazırlanan probleme dayalı matematik ögretimine yönelik bir görüs anketi ile demografik bilgi formu kullanılmıstır. Toplanan verilerin çözümlenmesi asamasında frekans tablolarından ve Mann-Whitney testinden yararlanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; probleme dayalı matematik ögretimine yönelik ögretmen görüslerinin cinsiyet, kıdem, brans, süreli yayın takibi ve hizmet içi egitim alma durumları açısından farklılıklar gösterdigi belirlenmistir.
The research was made to determine relations between the opinions of classroom and mathematics teachers’ about problem-based mathematics teaching and teachers’ characteristics which may be related with them. The sample of research consists of 49 teachers which were selected randomly from classroom and mathematics teachers in Sivrihisar (within Eskisehir). Data were collected by a questionnaire about problem-based mathematics teaching method and demographical information form which were prepared by researchers. Frequency tables and Mann- Whitney test were employed to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in opinions about problem-based mathematics teaching method points of view sex, branch, seniority, reading periodicals and having in-service education.