Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma, ilköğretim öğrencilerinin matematik öğrenirken kullandıkları matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri ile bu düzeyin cinsiyet, sınıf düzeyi, matematik başarısı, okul öncesi eğitimi alma durumu ve matematiğe olan ilgi durumu değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Bilecik’in Bozüyük ilçesindeki ilköğretim okullarında 4. , 5. ve 6. sınıflarda okuyan öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen 325 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyini belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanan 16 sorudan oluşan “Matematik ve günlük hayat ilişkisi” testi ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans tabloları, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; sınıf düzeyi, matematik başarısı ve matematik ilgi grupları arasında matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyine ilişkin farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak ilköğretimde matematiksel kavram ve sembollerin öğretimine yönelik öneriler geliştirilmiştir.
The purpose of this study was to determine the primary school students’ level of the ability of establishing relation the mathematical expression and symbols with daily life and relationship between the demographical variables that can be related with. This study indicated that to determine differences among levels of the ability of combining the mathematical expression and symbols with daily life points of view the students’ between sex, grade, mathematical success, preschool education and attitude of mathematics. The sample of the study consists of 325 students which are chosen randomly from 4th, 5th and 6th grade students in Bozüyük in Bilecik. In the stage of collecting the data, the test that consist of 16 questions of mathematics and daily life relation and demographical information form prepared by researcher was used to determine the students’ level of the ability of combining the mathematical expression and symbols with daily life. to analyze data Frequency tables, t-test and analysis of variance were employed. According to the result of the study, it was indicated that there were differences in levels of the ability of combining the mathematical expression and symbols with daily life points of view the students’ between sex, grade, mathematical success and attitude. Based on the result suggestions were developed to teach the mathematical concepts and symbols..