Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişelerinin incelenmesi


Creative Commons License

Karademir E., Tezel Ö.

E-Journalof New World Sciences Academy, cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: E-Journalof New World Sciences Academy
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.2005-2018
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ile Sosyal Alanlar Eğitimi programlarında tezsiz yüksek lisans öğrenimi gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerini ve cinsiyet, öğrenim görülen program, mezun olunan ortaöğretim türü, lisans mezuniyet not ortalaması değişkenlerine göre bu düzeylerin farklılaşma durumunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerine bağlı Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih Öğretmenliği Programlarına kayıtlı toplam 120 tezsiz yüksek lisans öğrencisi seçkisiz olarak çalışma grubuna alınmıştır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumunu ölçmek amacıyla, Aşkar ve Erdem’in [1] 1987 yılında geliştirdiği “Tutum Ölçeği” ile Geoffrey ve Behets’in [2] 1999 yılında geliştirip Kaya ve Büyükkasap’ın [17] 2005 yılında Türkçeye çevirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerinin; cinsiyete, öğrenim gördükleri programa, mezun oldukları ortaöğretim türüne ve lisans mezuniyet not ortalamasına göre anlamlı farklılaşma göstermediği anlaşılmıştır.