Müzik festivallerinin dünya genelinde giderek artan sıklıkta düzenlenmesi akademik bir ilgiyi hak etmektedir. Buradan hareketle bu çalışma, müzik festivali katılımcılarının katıldıkları festivalin program içeriğine ilişkin görüşlerini, festivaldeki sosyalleşmelerini, festivale ilişkin hedonik değerlendirmelerini ve tüm bu unsurların davranışsal niyetler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Eskişehir’deki yerel bir müzik festivalinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini EskiFest’e katılan bireyler oluşturmaktadır. Anket formları festival alanı çıkışında katılımcılara dağıtılmıştır. Toplam 278 kullanılabilir anket analize dâhil edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, festival program içeriği ve sosyalleşmenin hedonizm üzerindeki, program içeriği, sosyalleşme ve hedonizmin ise davranışsal niyetler üzerindeki olumlu etkisini doğrulamaktadır. Ayrıca, festival programı ve sosyalleşme ile davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerde hedonizmin aracılık rolü bulunmaktadır. Bu çalışma, müzik festivallerinin katılımcılarının deneyimlerini ve davranışlarını anlamak için önemlidir. Araştırma sonucunda elde bilgilerin festivallerin planlanması ve yönetilmesi süreçlerinde değerli bir rehberlik sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın, festival organizatörlerine katılımcıların beklentilerini karşılamak, memnuniyetlerini artırmak ve festivallerin etkin bir şekilde düzenlenmesine yardımcı olabilecek önemli bir katkı sunması beklenmektedir.
The increasing frequency of music festivals worldwide deserves academic attention. This study aims to examine the views of music festival participants regarding the program content, their socialization experiences, hedonic evaluations of the festival, and the impact of these factors on their behavioral intentions. The research was conducted at a local music festival in Eskisehir, Turkey. The sample consisted of individuals who attended EskiFest. Survey forms were distributed to participants at the exit of the festival area. A total of 278 usable surveys were included in the analysis. The results confirm the positive effects of festival program content and socialization on hedonism, and the positive effects of festival program content, socialization, and hedonism on behavioral intentions. Additionally, hedonism plays a mediating role in the relationships between festival program and socialization with behavioral intentions. This study is important for understanding the experiences and behaviors of music festival participants. It is believed that this information will provide valuable guidance in the organization phase of festivals. This research aims to assist festival organizers in meeting participants' expectations, enhancing their satisfaction, and efficiently managing festivals.