SSD JOURNAL 2nd International Conference on Social Sciences & Humanities, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2021, ss.26-36
Avusturyalı ressam Gustav Klimt, genç yaşlarda sembolizm ve art nouveau akımlarından ciddi derecede etkilenerek bu akımın sanatsal etkilerini tarzına yansıtmıştır. Klimt Farklı ve
ilginç ve bir o kadar da özgün üslup ve sıra dışı renk anlayışıyla kendi
döneminin en önemli temsilcilerinden biridir. Sanatçı özellikle eserlerinde
kadın figürlerine ayrı bir yer vererek, bu konuda bir ekol olduğunu söylemek
mümkün. Sanatçı döneminin çeşitli yaş gruplarındaki kadınları resmederek,
onları bazen hüzünlü, trajik, melankolik bazen de mutlu, şehvetli ve umursamaz
olarak da resmettiğini görmekteyiz. Çoğunlukla resimlerinde kadınların cinsel
imajına yer verilmesinin yanı sıra nadiren de olursa, kadının hamilelik,
annelik ve yaşlılık gibi konularına da yer vermiştir. Bu araştırmanın konusu olan Adele Bloch-Bauer I'in portresi, Gustav Klimt'in 1903 ve 1907 yılları arasında
tamamlanan ve Altın dönemi’ne ait olan ünlü
eserlerinden biri sayılmaktadır. Portre, Yahudi bir bankacı ve şeker üreticisi
olan Ferdinand Bloch-Bauer tarafından sanatçıya sipariş verilerek çizilmiştir.
Adele’nin portresi de bilinen bu çalışmada Klimt altın yaprak kullanılarak modeli
süslemeler arasında hapsetmiştir. Art Nouveau akımının en belirgin örneklerinden
biri bilinen bu eser, “Avusturya'nın Mona
Lisa'sı” olarak ta bilinmektedir.