Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences, cilt.8, sa.4, ss.121-135, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma; yükseköğretim dergisinde yayınlanan makaleleri, tanımsal ve bilimsel yöntem açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda yükseköğretim dergisinde yayınlanan derginin kurulduğu tarih olan 2011 yılından 2019 yılı ilk sayısını içine alan 184 makale incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden, betimsel tarama modelinde düzenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan akademik makale değerlendirme formu kullanılmıştır. Doküman analizi ile ulaşılan veriler, içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; yayınlanan makale sayısının 18 ile 34 arasında değiştiği, %76,6’sı Türkçe ve %23,4’ü İngilizce olan 118 farklı kurum ve 14 farklı ülkeden 357 yazarın dergide makalesinin olduğu saptanmıştır. Dergide yayınlanan makalelerin yarıdan fazlasında nicel yöntemin (%55,67) kullanıldığı, en fazla tarama ve ilişkisel tarama modellerinin tercih edildiği, 20 farklı örneklem gurubunda, en fazla amaçlı örnekleme yöntemiyle 1-100 arasında değişen örneklem büyüklükleriyle araştırmaların gerçekleştirildiği belirlenmiştir. İncelenen makalelerde; veri toplama aracı olarak en fazla anket ve ölçeklerin kullanıldığı, ölçeklerin tamamına yakınının (%91,75) araştırmacıların kendileri tarafından oluşturulmuş olduğu, ancak güvenirlik geçerlik ve örneklem yönteminin belirtilmesine yeterince önem verilmediği makalelerde, verilerin analizinde en fazla betimsel nicel analizlerin tercih edildiği bunu sırasıyla içerik analizi, betimsel nitel analiz ve korelasyon analizinin takip ettiği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Yükseköğretim, Yükseköğretim Dergisi Makaleleri, Betimsel Analiz.
This study is carried out to examine the articles published
in the Journal of Higher Education in terms of descriptive and scientific
methods. In compliance with this objective, totally 184 articles that were
published in the Journal of Higher Education, including the first issue of the
year 2019 which was the date of establishment of the journal, are examined. The
research study is organized within the descriptive survey model, one of the qualitative
research methods. Academic article evaluation form prepared by the researcher
is utilized as a data collection tool. The data obtained by document analysis
are analyzed by content analysis. As a result of the research; it was found
that the number of published articles ranged from 18 to 34, with 357 authors
from 118 different institutions and 14 different countries, 76.6% of who were
in Turkish and 23.4% in English. It is determined that more than half of the
articles published in the journal utilized quantitative methods (55.67%), the
relational survey models were mostly preferred, and the research studies were
conducted with sample sizes ranging from 1-100 mostly utilizing purposive
sampling method in 20 different sample groups. Regarding the reviewed articles;
it is detected that survey questionnaires and scales (91.75% of the scales were
prepared by the authors) were mostly used as data collection tools, mostly
descriptive and quantitative analyses (followed by content, descriptive
qualitative, and correlation analyses) were utilized in the articles in which
the reliability, validity, and sampling methods have not been given adequate
importance.
Key Words: Higher Education, Articles İn Journal Of Higher
Education, Descriptive Analysis