Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Biçimleri


ACAD B., ÖZER N., YENİLMEZ K.

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, cilt.10, sa.37, ss.26-45, 2004 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 37
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.26-45
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğrenme biçimleri (stilleri) ve stratejileri, öğrenmede önemli bir değişken olarak kabul edilmektedir. Eğer bireylerin öğrenme biçimlerinin ne olduğu belirlenirse, onların nasıl öğrenebileceği ve nasıl bir öğretim tasarımı uygulanabileceği de daha kolay kestirilebilir. Bu anlamda öğrencilerin matematik öğrenmede kullandıkları yolların belirlenmesi, önem taşımaktadır. Bu amaçla çalışmada Eğitim Fakültesine devam eden öğretmen adayı öğrencilerin matematik öğrenmede kullandıkları öğrenme biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Seçilen bir eğitim fakültesine devam eden 3-4. sınıf öğrencilerinin tamamına anket uygulanmış, uygulama sonunda geri dönen 379 anket değerlendirilmiştir. Öğrencilerin en çok kullandıkları öğrenme biçimleri ve bu öğrenme biçimlerinin öğrencilerin okudukları bölümlere göre farklılaşma durumuna ilişkin ulaşılan bulgular çerçevesinde matematik eğitimine ve öğretmen yetiştirmeye yönelik birtakım öneriler getirilmiştir.