Bu araştırma öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini incelemek ve bu öğretmenlerin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Eskişehir'deki devlet okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Tabakalı örnekleme türünün kullanıldığı bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan 921 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitime yönelik olumlu tutuma sahip olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre kadın öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının erkek öğretmenlere göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Branş değişkenine göre; istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın bulunduğu bu araştırmada Genel Kültür Öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının Meslek Dersleri öğretmenlerine göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Araştırmada İlk ve Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının Liselerde görev yapan öğretmenlere göre daha olumlu tutuma sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında öğrenim gördükleri derece (önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora) ve kıdeme göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
This research was carried out in order to examine the level of teachers' attitudes towards distance education and to investigate the attitudes of these teachers according to some variables. This study was carried out using the descriptive survey model, which is one of the quantitative research methods. The universe of the research consisted of teachers working in public schools in Eskişehir in the 2020-2021 academic year. In this study, in which stratified sampling type was used, 921 teachers working in kindergarten, primary school, secondary school and high school serving under the Ministry of National Education were reached. According to the results of the research, it has been determined that most of the teachers have positive attitudes towards distance education. According to the results obtained, it was concluded that female teachers' attitudes towards distance education were more positive than male teachers. According to the branch variable; in this study, in which there was a statistically significant difference, it was concluded that the attitudes of General Culture Teachers towards distance education were more positive than those of Vocational Courses teachers. Teachers' attitudes towards distance education differ according to the variables of Faculty of Education, Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Technical Education, Faculty of Health Sciences. In the study, it was concluded that the attitudes of teachers working in Primary and Secondary schools towards distance education have a more positive attitude than teachers working in High schools. According to the results of the research, there was no significant difference between the teachers' attitudes towards distance education according to the degree of education (associate degree, undergraduate, postgraduate, doctorate) and seniority.