FORMAKADEMISK, cilt.18, sa.1, ss.1-24, 2025 (Scopus)
Bu makale, tasarım eğitiminin öğrencileri girişimciliğe hazırladığı ve hazırlamada yetersiz kaldığı noktaları inceleyerek tasarım eğitimi ve girişimcilik arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Ampirik olarak, 23 tasarım girişimcisiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden yararlanmaktadır. Teorik olarak, yükseköğretimde kazanılan bilgi, beceri ve yeteneklerin (KSA'lar) önemini vurgulayan girişimcilik fırsatı literatüründen yararlanmaktadır. Bulgularımız, tasarım eğitiminin öğrencileri girişimciliğe hazırladığı beş yolu önermektedir. Tasarım eğitimi öğrencilere (1) sorunları görme, yeniden çerçeveleme ve ele alma konusunda benzersiz ("tasarımcı") bir yol, (2) yeni zorluklara sistematik bir yaklaşım, (3) malzemeler ve üretimle ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikler, (4) sözlü ve görsel iletişimle ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikler ile deneyim ve (5) öğrencilerin tasarıma ilişkin bireysel ilgi alanlarını keşfetme fırsatları sağlar.
This article examines the relationship between design education and entrepreneurship by exploring the ways in which design education prepares, or falls short in preparing, students for entrepreneurship. Empirically, it draws on semi-structured interviews with 23 design entrepreneurs. Theoretically, it draws on the entrepreneurial opportunity literature, which highlights the significance of the knowledge, skills and abilities (KSAs) gained in higher education. Our findings propose five ways in which design education prepares students for entrepreneurship. Design education provides students with (1) a unique (“designerly”) way of seeing, reframing and handling problems, (2) a systematic approach to new challenges, (3) KSAs related to materials and production, (4) KSAs and experience related to oral and visual communicationand (5) opportunitiesto discover students’ individual interest areas in design.