Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, cilt.8, sa.2, ss.212-231, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerini cinsiyet,
mobil oyun oynama ve akademik başarı düzeyi açısından incelemektir. Çalışmanın
katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 301 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Akıllı Telefon Bağımlılığı” ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA)
yararlanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı
düzeylerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mobil oyun oynayan ve
mobil oyun oynama süresi yüksek olan üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı
düzeyinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca akademik başarı düzeyi açısından başarı düzeyi
düşük olan öğrencilerin, başarı düzeyi daha yüksek olan öğrencilere göre akıllı telefon
bağımlılık riskinin yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak, araştırmada
öğrencilerin akıllı telefonu çoğunlukla gece yatmadan önce yatakta sosyal ağ sitelerinde zaman
geçirmek, arama yapmak, internet üzerinden iletişime geçmek, mesajlaşmak, müzik dinlemek
ve video izlemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.