VIIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, , Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.627-634
Bilgi ve iletişim
teknolojilerindeki gelişmeler bu teknolojilerin eğitimde kullanılması ile
hayatımıza daha çok girmeye başlamıştır. Akıllı tahta, tablet, bilgisayar,
internet, eğitim yazılımları vb. dijital eğitim; dijital öğrenci, dijital
ebeveynlik, dijital eğitim sistemi ve dijital öğrenme gibi kavramları
beraberinde getirmiştir. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının kullanmaları
artık kaçınılmaz olan dijital eğitim araçları kapsamında dijital güvenlik
ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırma, adayların dijital eğitim öğretim
yaşantılarını planlarken ve uygularken ihtiyaç duydukları siber önlemler
açısından önemlidir. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi
sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 18 öğretmen adayı ile yarı
yapılandırılmış görüşmelerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, adaylarının
büyük çoğunluğunun bilişim suçları ve içerikleri hakkında bilgilerinin
olmadığı, bu suçlara maruz kaldıklarında ne yapacaklarını tam olarak
bilmedikleri, öncelikle sosyal çevrelerinden bilgi alma yoluna gittikleri,
sonrasında kolluk kuvvetlerine başvuracaklarını belirttikleri, en çok kişisel
bilgi güvenliği ile ilgili eğitimlere/yönlendirmelere ihtiyaçları olduğu belirlenmiştir.