Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dijital Eğitimde Dijital Güvenlik İhtiyaçlarının Belirlenmesi,


Bayındır N.

VIIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, , Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.627-634

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.627-634
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bu teknolojilerin eğitimde kullanılması ile hayatımıza daha çok girmeye başlamıştır. Akıllı tahta, tablet, bilgisayar, internet, eğitim yazılımları vb. dijital eğitim; dijital öğrenci, dijital ebeveynlik, dijital eğitim sistemi ve dijital öğrenme gibi kavramları beraberinde getirmiştir. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının kullanmaları artık kaçınılmaz olan dijital eğitim araçları kapsamında dijital güvenlik ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırma, adayların dijital eğitim öğretim yaşantılarını planlarken ve uygularken ihtiyaç duydukları siber önlemler açısından önemlidir. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 18 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmelerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, adaylarının büyük çoğunluğunun bilişim suçları ve içerikleri hakkında bilgilerinin olmadığı, bu suçlara maruz kaldıklarında ne yapacaklarını tam olarak bilmedikleri, öncelikle sosyal çevrelerinden bilgi alma yoluna gittikleri, sonrasında kolluk kuvvetlerine başvuracaklarını belirttikleri, en çok kişisel bilgi güvenliği ile ilgili eğitimlere/yönlendirmelere ihtiyaçları olduğu belirlenmiştir.