15. Tıp Bilişimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2024, ss.1-10
Ülkemizdeki radyoloji asistan hekimlerinin yapay zeka (YZ) ile ilgili bilgi düzeyleri ve tutumları araştırılması amaçlanmıştır. Katılımcıların %80,6'sı YZ terimlerinden haberdar olduğunu belirtmiş, ancak bilgi düzeylerinin düşük olduğu gözlemlenmiştir. Çoğunluk (%90,3) programlama bilgisine sahip değilken, katılımcılar YZ eğitiminin tıpta uzmanlık programlarında yer alması gerekliliğini %84,5 oranında desteklemiştir. YZ ile ilgili 131 kişi (%84,5) uz- manlık eğitiminde herhangi bir kaynak sunulmadığını, eğitim aldığını ifade eden- ler 3 (%1,9) kişi 1 saatten az, 7 (%4,5) kişi 1-5 saat arası eğitim aldığını ifade etmiştir. Bununla birlikte, katılımcıların çoğunluğu (%76,82) online YZ kaynak- larından haberdar değildir. Bu bulgular, radyoloji asistanlarının YZ konusunda farkındalık düzeyinin düşük olduğunu ve eğitim eksikliği olduğunu göstermekte- dir. Bu nedenle, radyoloji asistanlarının YZ konusunda daha kapsamlı eğitim al- ması ve farkındalıklarının artırılması gerekmektedir.
The aim of this study was to investigate the knowledge levels and at- titudes of radiology resident physicians in our country regarding artificial intelli- gence (AI). 80.6% of the participants stated that they were familiar with AI ter- minologies, however, it was observed that their knowledge levels were low. Ma- jority (90.3%) did not possess programming skills, yet 84.5% of the participants supported the inclusion of AI education in medical residency programs. 84.5% of the participants also stated that no resources were provided for AI education during their residency, with only 1.9% receiving less than 1 hour and 4.5% re- ceiving 1-5 hours of education. Moreover, the majority of participants (76.82%) were not aware of online AI resources. These findings indicate a low awareness level and a lack of education on AI among radiology resident physicians. There- fore, it is necessary to provide more comprehensive education on AI for radiology residents and increase their awareness.