EGE 12th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Turkey, 26 - 30 December 2024, pp.685, (Summary Text)
Bu araştırmada, ilkokul sınıf öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi stratejilerini kullanma düzeylerini ölçmek amacıyla Kanıta Dayalı Sınıf Yönetimi Ölçeği (KDSYÖ) adında geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği, klasik test kuramı ve madde tepki kuramı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Klasik test kuramına göre yapılan faktör analizleri, ölçeğin dört faktörlü bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Güvenirlik analizleri, Cronbach Alpha, McDonald’s Omega ve marjinal güvenirlik katsayıları sonucunda yüksek bulunmuştur. Madde tepki kuramı bağlamında yapılan geçerlik incelemeleri de olumlu sonuçlar vermiştir. Sonuç olarak, geliştirilen ölçeğin öğretmenlerin kanıta dayalı sınıf yönetimi stratejilerini ne ölçüde kullandıklarını güvenilir ve pratik bir şekilde belirlemeye olanak tanıdığı anlaşılmıştır. Bu bakımdan KDSYÖ’nün, öğretmen eğitiminde ve öğretmen eğitimi araştırmalarında kullanılabilecek bir araç olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler:
Sınıf yönetimi, Öğretmen eğitimi, Kanıta-dayalı sınıf yönetimi stratejileri,
Ölçek geliştirme