International Journal of Active Learning, cilt.5, sa.2, ss.86-126, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına proje hazırlamadaki bilimsel
danışmanlık sürecinin ve gelişimlerinin incelenmesidir. Araştırma eylem araştırması olarak 2017-2018 eğitim öğretim yılında
bir ortaokuldaki 2 fen bilimleri öğretmeni ve 11 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin proje
çalışmalarında öğrencilere danışmanlık yapmak üzere proje hazırlama, konu belirleme, rapor yazma, zaman, maddiyat ve okul
yönetimi konularında güçlük yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle bilimsel araştırma projelerinde danışmanlık
yapacak öğretmenler için süreci daha kaliteli ve nitelikli hale getirmek üzere kaliteli bir girdi sağlamak için bilimsel
danışmanlık eğitimi programları düzenlenmesi önerilmektedir