İSPEC, 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES HUMANITIES, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2020
Mesajın hangi kod ve kanalla
aktarıldığı büyük önem taşımaktadır. Geçmişten günümüze kadar gelen en kadim
iletişim aracı görsel olandır yani görülebilir her şeydir. Çalışmada görsel
mizah unsuru karikatürler aracılığıyla pandemi dönemi eğitim yaşantılarının
analizine yer verilmiştir. Ev ortamındaki eğitim yaşantılarında hem
öğrencilerin hem ailelerin hem de öğretmenlerin yaşandıkları sorunların karikatürel
olarak ifade edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada görünmeyen veya söylenenin dışında söylenmeyene de ulaşabilmek
için söylem analizi ve göstergebilim yöntemi kullanılmıştır. Bir
karikatür o toplumun yaşantılarını yansıtan güldüren ve düşündüren görsel sanat
aracıdır. Karikatürize edilmiş bir sorun daha açık ve net anlaşılabilir.
Çalışma sonucuna göre; öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde öğrenme öğretme
sürecinde disiplin sorunlarının oluştuğu, hareketlerinin kısıtlanmasından
dolayı akademik isteksizlikleri olduğu, öğretmen ve ebeveynlerin dijital
okuryazarlıklarının yeterince işlevsel olmadığı, uzaktan eğitime erişimde
teknik ve ekonomik eşitsizliklerin yaşandığı görülmektedir.