Pandemi dönemi eğitim yaşantılarının karikatürel analizi


Bayındır N. , Sevi L.

5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Ankara, Turkey, 13 - 15 November 2020, pp.343-345

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: Ankara
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.343-345

Abstract

Mesajın hangi kod ve kanalla aktarıldığı büyük önem taşımaktadır. Geçmişten günümüze kadar gelen en kadim iletişim aracı görsel olandır yani görülebilir her şeydir. Çalışmada görsel mizah unsuru karikatürler aracılığıyla pandemi dönemi eğitim yaşantılarının analizine yer verilmiştir. Ev ortamındaki eğitim yaşantılarında hem öğrencilerin hem ailelerin hem de öğretmenlerin yaşandıkları sorunların karikatürel olarak ifade edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada görünmeyen veya söylenenin dışında söylenmeyene de ulaşabilmek için söylem analizi ve göstergebilim yöntemi kullanılmıştır. Bir karikatür o toplumun yaşantılarını yansıtan güldüren ve düşündüren görsel sanat aracıdır. Karikatürize edilmiş bir sorun daha açık ve net anlaşılabilir. Çalışma sonucuna göre; öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde öğrenme öğretme sürecinde disiplin sorunlarının oluştuğu, hareketlerinin kısıtlanmasından dolayı akademik isteksizlikleri olduğu, öğretmen ve ebeveynlerin dijital okuryazarlıklarının yeterince işlevsel olmadığı, uzaktan eğitime erişimde teknik ve ekonomik eşitsizliklerin yaşandığı görülmektedir.