Trakya Eğitim Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.317-329, 2020 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı, üniversite öğrencileri arasında akıllı
telefon bağımlılığın yordayıcısı olarak çok boyutlu yalnızlık
incelenmiştir. Çalışmada çok boyutlu yalnızlık, aile, romantik ve
sosyal ilişkilerde yalnızlık olarak ele alınmıştır. Çalışma grubunu,
2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Trakya
bölgesinde bir devlet üniversitesinin farklı bölüm ve
kademelerinde öğrenim gören 407 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Üniversite öğrencilerine, akıllı telefon
bağımlılık düzeylerini belirlemek için Akıllı telefon bağımlılığıkısa formu ve yalnızlık düzeylerini belirlemek için SosyalDuygusal Yalnızlık ölçeği uygulanmıştır. Çalışmada yöntem
olarak, nicel araştırma yöntemlerinden İlişkisel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Analiz süresince betimsel istatistikler, Pearson
korelasyon katsayısı tekniği ve çoklu lineer regresyon analizinden
faydalanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, aile ve romantik
ilişkilerde yalnızlık ile akıllı telefon bağımlılığını arasında
anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Bunun aksine sosyal
ilişkilerde yalnızlığın akıllı telefon bağımlılığı ile anlamlı bir
ilişkisi tespit edilmemiştir. Son olarak, aile ve romantik
ilişkilerdeki yalnızlığın akıllı telefon bağımlılığını düşük
seviyede yordadığı ortaya çıkmıştır.