SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARI VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA COĞRAFİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN YERİ


Creative Commons License

İbret B. Ü., Yılmaz O.

Uluslararası Coğrafya Eğitimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 15 - 18 Ocak 2018, ss.337-342, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.337-342
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretim programında Coğrafi Bilgi Teknolojilerine ve alt sistemlerine nasıl yer verildiğinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Elde edilen veriler satır satır kodlama yapılarak analiz edilmiş; önce temalara sonra bu temalardan da bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda; Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Coğrafi Bilgi Teknolojilerinden yararlanmaya yönelik doğrudan bir ifade bulunmadığı; ancak, programda Coğrafi Bilgi Teknolojilerinin yer verilmesine ve desteklenmesine uygun olan yetkinlikler, amaçlar ve kazanımlar bulunduğu tespit edilmiştir.