Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik Öz-yeterlik inançlarına etkisi


YENİLMEZ K., UYGAN C.

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.18, sa.3, ss.931-942, 2010 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.931-942
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencileriningeometriye yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine etkisini belirlemektir. Çalışmanıngerçekleşmesinde yarı deneysel kontrol grupsuz ön test-son test modelinden yararlanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir’deki bir ilköğretim okulunun 7. sınıfındaki 28 öğrencioluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğrencilerin öz yeterlik inanç düzeylerinibelirlemek amacıyla “Geometri Öz-yeterlik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerinanalizinde bağımlı örneklemler t testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göreyaratıcı drama yönteminin öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlik inançları üzerindeanlamlı etkisinin olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında geometri öğretimindeyaratıcı dramanın kullanımına yönelik öneriler geliştirilmiştir
The purpose of this research is to determine the effect of creative drama on 7thgrade students’self-efficacy beliefs of geometry. Quasi-experimental pretest and posttest without control groupresearch design was used in the study. Work group of the study consist 28 7thgrade studentsfrom an elementary school in Eskişehir. Data were collected by the “Self-efficacy Beliefs Scaleon Geometry”. The paired sample t-test was used to analyze data. According to the resultsof the study, it was found that there were significant effects of creative drama on 7th gradestudents’ self-efficacy beliefs on geometry. Finally, some suggestions for using creative dramain teaching geometry were offered.