Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.151-170, 2005 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, velilerin ilköğretimde okuyan çocuklarının matematik eğitimlerine karşı yaklaşım ve katkıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ömeklemini; Eskişehir'de Osmangazi Üniversitesi öğretmenlik uygulama okullarından dört tanesindeki öğrencilerin velileri arasından rastlantısal biçimde seçilen 314 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğrenci velilerinin çocuklarının matematik eğitimine karşı yaklaşım ve katkılarını ölçmek için, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan Velilerin Matematik Eğitimine Katkısı Ölçeği ve bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi ve Varyans Analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, matematik bilgi seviyesi, matematiğe karşı ilgi, gelir düzeyi ve ailede okuyan çocuk sayısı velilerin çocuklarının matematik eğitimine katkılarını etkileyen faktörler olarak ortaya çıkarken, iş durumu değişkeninin bu konuda etken olmadığı belirlenmiştir.