Gastronomik Bir Değer Olarak Silivri Yoğurdu


Ercan M. O., Kaya S., ERDOĞAN T.

Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.13, sa.2, ss.1875-1892, 2025 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Silivri yoğurdu, kültürel tarihi, gastronomik değeri ve besin değeri nedeniyle önemli bir üründür. Oldukça başarılı bir süt ürünü olan Silivri yoğurdunun hem yerel hem de bölgesel olarak tanınması gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı Silivri yoğurdunun geleneksel üretim sürecini belirlemek ve gastronomi açısından önemini vurgulamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu kültür aktarıcısı olarak kabul edilen Silivri’de yaşayan ve yoğurt üretimi gerçekleştiren 40 yaş üzeri yoğurt üreticileri ve ev hanımları olmak üzere 21 kişiden oluşmaktadır. 10 Aralık 2023 ve 15 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilen verilere içerik analizi yöntemi uygulanarak ana temalar ve alt temalar oluşturulmuştur ve bu temaları destekleyecek nitelikte doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Silivri yoğurdunun geleneksel üretim aşamaları kayıt altına alınmış, görüşmenin akışına göre katılımcılara ek sorular yöneltilmiştir. Yöneltilen sorulara karşın Silivri yoğurdunun pazarlama ve tanıtım sorunlarının olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to identify the traditional production process of Silivri yogurt and emphasize its importance from a gastronomic perspective. In line with this aim, the semi- structured interview technique, a qualitative research method, was preferred. The study group consisted of 21 individuals, including yogurt producers and housewives aged 40 and over, who are considered cultural transmitters and reside in Silivri. Through face-to-face interviews, data were obtained and analyzed using content analysis to form main themes and sub-themes, supported by direct quotations. The traditional production stages of Silivri yogurt were documented, and additional questions were posed to participants according to the flow of the interview. Despite the questions posed, marketing and promotional issues were identified due to the increase in ready-made production of Silivri yogurt, changes in consumer preferences leading to a decrease in production, seasonal marketing, pricing, distribution channels, decrease in traditional production, and the need for accurate product promotion.