Prof. Dr. Fazıl TEKİN’xxe Armağan Kitap, Gümüş,Erdal Çelikkaya,Ali Gümüş,Erhan Ferhatoğlu,Emrah Bilge,Semih Aslan Murat Çildir,Melih, Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.273-296, 2014
Bütçelerin saydam olabilmesi için içerdiği mali verilerin doğru,
tam, sistemli, zamanında ve vatandaşın anlayabileceği şekilde sunumunun
yapılması gerekir. Bu açıdan bütçenin hazırlanmasından uygulanmasına ve
uygulama sonuçlarının değerlendirilmesine kadar kamu
mali yönetim sistemi, bütçe saydamlığını sağlayacak nitelikte hükümleri içermelidir.
Ülkemizde kamu mali yönetim sistemi 5018 sayılı Kanun ile giren mali saydamlık
kavramı aynı zamanda bütçe saydamlığını da sağlayacak nitelikte hükümler
içermektedir. Bu kanunun kapsamında yerel yönetimlerin de yer almasıyla,
kanundaki saydamlık, hesap verilebilirlik ile iç ve dış denetim kavramları
merkezi yönetim kadar yerel yönetimler için de geçerli hale gelmiştir. Bu
çalışmada; yerel yönetim birimlerinin bütçelerinin saydamlığını sağlamasının
gerekliliği üzerinde durulmakta ve ülkemizde yerel yönetimlerde bütçe
saydamlığını sağlamaya yönelik uygulamalar değerlendirilerek çeşitli öngörülerle
bütçe saydamlığını sağlamaya yönelik çözüm önerileri sunulmaktadır.