MÜHENDİSLİK ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR II, ALTIN Mustafa, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.15-21, 2021
Trafik yoğunluğunun en fazla yaşandığı kent merkezlerindeki kavşaklar ulaşım ve trafik akımı yönünden en önemli noktalardır. Bu kavşak noktalarında ve kavşak kolları üzerindeki izinsiz duraklama ve park etme gibi durumlar özellikle zirve saatlerde şerit ve kapasite yetersizliğine sebep olarak trafik akımını önemli ölçüde etkilemektedir. Kavşak yaklaşım kollarındaki yol üzeri izinsiz duraklama ve park etme sebebiyle trafik bazı durumlarda tıkanma noktasına gelebilmekte ve bu durum trafik ağındaki diğer kavşaklara yansıyarak kent merkezindeki trafikte önemli problemlere sebep olabilmektedir. Bu çalışmada amaç, yol kenarı izinsiz duraklama ve park etme sebebiyle oluşan darboğaz akımın kent merkezlerindeki kavşaklardaki trafik akımına etkisinin değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, kavşak yaklaşım kolları üzerinde otopark yasağı uygulanması, 1 aracın park etmesi, 10 aracın park etmesi durumları için farklı senaryolar oluşturulmuş ve sonuçlar benzetim programında değerlendirilmiştir. Sonuçta 1 aracın park etmesi ve 10 aracın park etmesi arasında önemli bir fark bulunmadığı görülmüştür. Araçların duraklama ve park etmesinin engellenmesi ile birlikte taşıt başına düşen gecikmelerde %50 azalma olduğu tespit
edilmiştir.