BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ROLLERİ: EĞİTİM YÖNETİMİ AÇISINDAN OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ


Hamutoğlu N. B., Gültekin G. S., Kıyıcı M.

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.23, sa.2, ss.641-664, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin mesleki, kişisel ve teknik özelliklerinin ele alınması ile okul yönetimindeki rollerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın temel problemi “Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin okul yönetimindeki yeri nedir?” sorusuna ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin alınmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji desenine uygun olarak yürütülen bu çalışmada Sakarya ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan 8 yöneticinin görüşleri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile derinlemesine incelenmiştir. Elde edilen veriler içerik ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin teknik bilgilerinin yanı sıra mesleki bilgileri ile de okulun etkili yönetilmesi noktasında önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Bu bağlamda, Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin okul yönetiminde kolaylaştırıcı bir rol oynadığı, bu durumun sadece teknik bilgileri ile değil; aynı zamanda mesleki ve kişisel yeterliklerinden de kaynaklı olduğu söylenebilir. Bu durumda eğitim politikaları kapsamında okullarda Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin sahip oldukları alan ve teknik bilgilerini uygulayabileceği pozisyonların oluşturulmasının gerekli olduğu düşünülmektedir. Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin yönetsel süreçlere katkısının yanında, diğer paydaşlar ile işbirliği içerisinde çalışabilecekleri ortamları oluşturacağı ve diğer derslerde teknoloji entegrasyonunda öğretmenlerin sadece teknik açıdan değil aynı zamanda pedagojik açıdan da destek olabileceği düşünülmektedir.