VII. International Science Cultureand Education Congress 28Apr-01May2024, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2024, ss.34
EĞİTİM FAKÜLTELERİ VE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN SOSYAL ETKİNLİK VE TOPLUMA HİZMET UYGULAMA ÖRNEKLERİ
1 Assist. Prof. Dr. BANU DİKMEN ADA - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi - Okul Öncesi Eğitimi
2 Teacher LEVENT ADA - MEB Eskişehir Mehmetçik Anadolu Lisesi - Kimya Öğretmeni
Topluma hizmet uygulamaları, öğretmen adaylarına sorumluluk, yardımseverlik gibi değerler; işbirliği, yaratıcı düşünme, sosyal ve duygusal becerileri kazandıran, uygulamaya dönük bir derstir. Ayrıca bu ders aracılığı ile öğrenciler öğrendiklerinin günlük yaşamlarına yansıtarak toplum içindeki farklı rol ve sorumlulukların da farkında olmaktadırlar. Milli Eğitim Bakanlığı kurumlarında da topluma hizmet uygulamaları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği bağlamında gerçekleştirilen etkinlikler biçiminde yürütülmektedir. Söz konusu yönetmelikte “Toplum Hizmeti, öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak amacıyla afet ve acil durum, çevre, eğitim, spor, kültür ve turizm, sağlık ve sosyal hizmetler alanlarında gerçekleştirecekleri çalışmaları biçiminde ifade edilmektedir.” Yükseköğretimde ise üniversitelerin eğitim fakültelerinin lisans programlarına 2006 yılında “Topluma Hizmet Uygulamaları” adlı bir ders eklenmiş olup ders kapsamında çeşitli uygulamalar geçekleştirilmektedir. Hem MEB kurumlarındaki hem de üniversitelerin eğitim fakültelerinde yer alan topluma hizmet uygulamaların temel amacı öğrencilerin öğrendikleri akademik bilgileri ve sahip oldukları becerileri toplumsal gereksinimlere yönelik olarak uygulamaya dönüştürmelerini sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı da MEB ortaöğretim kurumlarında ve eğitim fakültelerinde “Topluma Hizmet Uygulamaları” kapsamında gerçekleştirilen etkinlik ve uygulamaları (örnek fotoğraflar, afişler, vb. materyaller) paylaşmaktır.
Keywords: Topluma hizmet uygulamaları, ortaöğretim ve yükseköğretim
Corresponding Author: Assist. Prof. Dr. BANU DİKMEN ADA
Abstract Id: 20241110