Başkent University Journal of Education, cilt.7, sa.2, ss.300-312, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Zeilik ve diğ. (1999) tarafından geliştirilen ve Bilici ve diğ. (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan “Astronomi
Tutum Ölçeği (ATÖ)” kullanılarak fen bilimleri öğretmenlerinin astronomiye yönelik tutumlarının demografik özelliklere göre
farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi ve nedensel araştırma yöntemi
kullanılarak 2018/2019 eğitim öğretim yılında kamu ve özel okullarda görev yapmakta olan 135 fen bilgisi öğretmeninin
astronomiye yönelik tutumları belirlenmiştir. Veriler Google Form da hazırlanan ölçeğin fen bilgisi öğretmenlerinin oluşturduğu
elektronik ortamlarda paylaşılarak toplanmış, elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları,
öğretmenlerin astronomiye yönelik tutumlarını etkileyen ana etkenlerin lisansüstü eğitim almak ve öğretmenlik kariyerleri
boyunca astronomi ile ilgili herhangi bir eğitim ya da etkinliğe katılmak olduğunu göstermiştir.