The Investigation of Science Teachers’xx Attitudes Towards Astronomy According to Some Demographic Variables


Creative Commons License

Korkmaz S. D., Topal S., Çemrek F.

Başkent University Journal of Education, cilt.7, sa.2, ss.300-312, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Başkent University Journal of Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.300-312
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada Zeilik ve diğ. (1999) tarafından geliştirilen ve Bilici ve diğ. (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan “Astronomi

Tutum Ölçeği (ATÖ)” kullanılarak fen bilimleri öğretmenlerinin astronomiye yönelik tutumlarının demografik özelliklere göre

farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi ve nedensel araştırma yöntemi

kullanılarak 2018/2019 eğitim öğretim yılında kamu ve özel okullarda görev yapmakta olan 135 fen bilgisi öğretmeninin

astronomiye yönelik tutumları belirlenmiştir. Veriler Google Form da hazırlanan ölçeğin fen bilgisi öğretmenlerinin oluşturduğu

elektronik ortamlarda paylaşılarak toplanmış, elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları,

öğretmenlerin astronomiye yönelik tutumlarını etkileyen ana etkenlerin lisansüstü eğitim almak ve öğretmenlik kariyerleri

boyunca astronomi ile ilgili herhangi bir eğitim ya da etkinliğe katılmak olduğunu göstermiştir.