Türkiye’de İktisat Eğitiminin Evrimi: Tespitler ve Öneriler


Umutlu H., Meçik O.

İktisat ve Toplum Dergisi, sa.172, ss.55-60, 2025 (Hakemsiz Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Kısa Makale
  • Basım Tarihi: 2025
  • Dergi Adı: İktisat ve Toplum Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.55-60
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İktisat eğitimi, bireylerin ve toplumların ekonomik kararlarını daha bilinçli bir şekilde alabilmelerini sağlayarak refah seviyesinin artırılmasında önemli bir rol oynar. Zira iktisat eğitimi; etkin kaynak kullanımı, piyasa mekanizmasının işleyişi, ekonomik dalgalanmaların nedenleri ve çözüm yolları gibi konularda geniş bir perspektif kazandırır. Bunların yanı sıra, öğrencilere analitik düşünme, problem çözme ve veri analizi gibi beceriler katarak hem bireysel hem de toplumsal düzeyde sürdürülebilir ekonomik politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. İktisat eğitimi, yalnızca ekonomik büyümeyi desteklemekle kalmaz, aynı zamanda gelir dağılımı, yoksulluk ve çevresel sürdürülebilirlik gibi çağımızın kritik sorunlarına da ışık tutar. Bu nedenle, iktisat eğitimi, ekonomik ve sosyal kalkınmanın ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilir.