The reasons for environmental issues reaching a global scale include the fact that industrial products are designed without considering the environmental impacts throughout their life cycle. This research examines strategic tools used in marketing environmentally friendly products and services within the context of sustainability. It highlights the benefits of green marketing strategies through eco-labels and addresses deceptive practices through greenwashing, based on a comprehensive literature review. Eco-labels, which aim to reduce environmental impact, are discussed with examples in energy efficiency, waste management, and social justice. By analyzing misleading aspects of green marketing, this study aims to raise consumer awareness about the true environmental impact of products and services.
Çevresel sorunların küresel boyuta ulaşmasının nedenleri arasında, endüstriyel ürünlerin yaşam döngüsü boyunca çevresel etkiler göz önünde bulundurulmadan tasarlanması yer almaktadır. Bu araştırma, çevre dostu gibi görünen ürünlerin ve hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan stratejik araçları sürdürülebilir tasarım ilkeleri bağlamında irdelemeyi amaçlamıştır. Araştırma, yeşil pazarlama stratejilerinin aydınlatıcı yönleri eko-etiketler ve yanıltıcı yönleri ise “greenwashing” (yeşil badana) kavramları üzerinden kapsamlı bir literatür taramasıyla ortaya koymaktadır. Ürünlerin ve hizmetlerin çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan eko etiketler, enerji verimliliği, atık yönetimi, sosyal adalet vs. bağlamında yaygın olarak bilinen örneklerle ele alınmıştır. Yeşil pazarlama stratejilerinin yanıltıcı ve aldatıcı yönlerini şeffaf bir şekilde inceleyen araştırma, tüketicileri ürünlerin ya hizmetlerin çevresel etkileri konusunda bilinçlenmesi hedeflenmiştir.