Gastronomi ve medya üzerine yapılan çalışmaların son yıllarda sayıca arttığı görülmekle birlikte yemek blogları üzerine yapılan çalışmalar sınırlı sayıdadır. Sınırlı sayıdaki bu çalışmalar da araştırma konusundan farklı bir problemi ele almaktadır. Bu doğrultuda bu araştırma yemek bloglarında yapılan paylaşımların uygulamaya etkisini ve kuşaklar arasındaki davranış farklılığının ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Bu amaçla veriler nitel araştırmalarda veri toplama tekniklerinden biri olan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analiz kısmında içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, sunum ve görsel süreçler Y ve Z kuşağının blogları takip etme nedenleri arasında ilk sıralarda yer alırken X kuşağı için süreci kolaylaştırması önemli bir tercih nedeni olarak görülmektedir. Diğer taraftan yemek bloklarının ve bloggerlarının güvenilirliklerinin üç kuşak açısından da uygulama süreçlerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları kuşaklar arasında araştırma soruları çerçevesinde bazı farklılıklar ortaya çıkarsa da genel kanı üç kuşağında yemek bloglarının uygulama süreçlerinde etkili olduğudur.
Although the number of studies on gastronomy and media has increased in recent years, the number of studies on food blogs is limited. These limited number of studies address a problem different from the research this research aims to reveal the effect of posts on food blogs on practice and the behavioral differences between generations. For this purpose, data was obtained using the interview technique, one of the data collection techniques in qualitative research. Content and descriptive analysis were used in the analysis part of the data. According to the analysis results, presentation and visual processes are among the top reasons for Generation Y and Z to follow blogs while making the process easier for Generation X is seen as an important reason for preference. On the other hand, it has been determined that the reliability of food blogs and bloggers effectively implements all three generations. Although the research results reveal some differences within the framework of the research questions between generations, the general opinion is that food blogs are effective in the application processes of all three generations.