Öğretmen Adaylarının Mikrobiyal Hastalıklar ve Kişisel El Hijyeni Hakkında Farkındalık Düzeyleri


Bayındır N.

, VIIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Ejer 2020 Congress,, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.621-627

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.621-627

Özet

Enfeksiyona bağlı hastalıkların önlenmesinde kişisel hijyen alışkanlıkları önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle okul gibi insanların zamanlarının büyük bir kısmını toplu olarak geçirdikleri yerlerde enfeksiyonlar daha çabuk yayılabilmektedir. Bunun için çocukların bedenlerini kirletici unsurlardan uzak tutmaları ve el hijyenini sağlamaları gerekmektedir. Bu konuda öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Öğretmenlerin mikrobik bulaşma ve el hijyeni konusundaki bilgileri toplum sağlığı açısından oldukça önemlidir. Araştırmada, öğretmen adaylarının bu konudaki farkındalık ve bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; adayların yükseköğretim hayatları boyunca mikrobiyal hastalıklar ve kişisel el hijyeni ile ilgili yeterli düzeyde bir ders/eğitim almadıkları, bakteri ve virüslerin arasındaki farkları bilmedikleri, toplu yaşanılan yerlerdeki mikrobiyal bulaşanların neler olduğu ve nasıl bulaştığı konusunda yeterli bilgilerinin olmadığı, hijyenik el yıkama sırasını bilmedikleri, tarif ettikleri el yıkama basamaklarında eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Araştırma, öğretmen adaylarının toplu yaşam alanlarını tehdit eden virüs, bakteri, parazit, mantar gibi mikrobiyal patojenleri tanımaları, bulaşma yollarını bilmeleri ve belirtilerini anlayabilmeleri açısından önem taşımaktadır.

Anahtar kelimeler: Mikrobiyal bulaşanlar, el hijyeni, okul ortamı