Enformasyon Çağı, Ekran Kullanımı ve Dolap Çevirme Üzerine: Seni Buldum Ya!


Karhan P.

BİR MEÇHUL ÂLEME GİDERKEN SİNEMA Farklı Okumalarla Bir Film: Seni Buldum Ya!, Elif Gizem Uğurlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.147-176, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Nobel Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.147-176
  • Editörler: Elif Gizem Uğurlu, Editör
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Enformasyon Çağı internetin geliştirilmesi ile başlayan biçimsel yeni dünya düzenidir. Üretim tarzında enformasyon işlemeyi merkezine alan, esnek çalışma biçimlerini hayata geçiren bir yapı olarak özetlenebilir. Bu çağ gündelik yaşam pratiklerinin ekran üzerinden gerçekleştiği, neredeyse her şeyin ekran ile aracılandığı bir yaşam biçimini beraberinde getirmektedir. Köklü değişimden etkilenen, gündelik yaşamını bu gerçekliğe göre kurgulayan ülkelerden biri olarak Türkiye, görünürde gerçekleştirdiği bu moderniteyi zihniyet bağlamında gerçekleştirebilmiş midir? Reha Erdem’in “Seni Buldum Ya!” filmi söz konusu çelişkiyi hicvedici bir şekilde gözler önüne sermektedir. Bu çalışmada Reha Erdem’in “Seni Buldum Ya!” filmi Enformasyon Çağı pratikleri ile Orta Çağ zihniyeti bağlamında incelenmiş, karakterlerin düşünüş ve davranışları bu bakış açısı ile ele alınmıştır. Senyör gibi yaşama arzusu, dolap çevirme, para tutkusu, açgözlülük, eşkıyalık, başkasının sırtından geçinme pratiklerinin hâlâ geçerli olduğu, filmdeki kesimin Enformasyon Çağı’nı Orta Çağ zihniyeti ile yaşamakta olduğu tespit edilmiştir.