SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, cilt.5, sa.1, ss.419-431, 2013 (Hakemli Dergi)
Maliye Bölümü öğrencilerinin ortak yaşam değerlerinin olabileceği varsayımı
üzerine, çalışmada maliye bölümde okuyan öğrencilerin yaşam değerlerinin neler
olduğu belirlenmeye ve maliye eğitiminin bu değerler üzerindeki etkisi
saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma kuramsal olarak, Schwartz (2006) tarafından
geliştirilen değerler teorisi çerçevesinde belirlenen 10 yaşam değerine
dayanmaktadır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için Üniversitelerin (24
üniversite) İİBF Maliye Bölümlerinde okuyan 1. ve 4.sınıf öğrencilerine (1382
kişi) yönelik anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programıyla
analiz edilmiştir. Buna göre 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin yaşam değerleri arasında
istatiksel anlamda bazı farklılıklar tespit edilmiştir. Bu farklılıklar; değişime
açıklık ve kendini geliştirme değer tiplerinde görülmüştür.